29 Haziran 2013 Cumartesi

VERİLENİ DEĞİL VERENİ GÖR

Şuayb aleyhisselam’ın hikâyesi 227

Şuayb, Tanrı özlemi ile on yıl ağladı; sonra gözlerinden oldu, öyle yaşamaya koyuldu.

Tanrı, ondan sonra gene gözlerini açtı onun; on yıl daha ağladı; kanlı gözyaşları döktü.

Bir kere daha o ağlayan gözleri görmez oldu; Tanrı, bir kere daha gözlerini bağışladı ona.

On yıl daha gene zarı, zarı ağladı; bir kere daha gözleri görmez oldu.

Gözleri görmez olup da ağlıya ağlaya yerlere serilince Âlemin sahibi ona vahiy gönderdi;

Cehennem korkusundan kanlı gözyaşları döküyorsan ebedi olarak seni cehennemden azat ettim.

Cennet için ağlayıp inliyorsan cenneti de sana bağışlarım, huriyi de, Rıdvan’ı da.

Ben sana özlemimden ağlıyorum böyle; nurdan da geçmişim ben, nardan (ateş) da.

Bir an bile ne cennet hatırıma geliyor, ne cehennem yüzünden ağlıyorum.

Bana, ebedi olarak senin yakınlığın gerek, işte derdimi söyledim, artık ötesini sen bilirsin.

Aşinalık (tanıdık) ses geldi; Değil mi ki bizim özlemimizle ağlıyorsun;

O halde bir hoşça ağla, inle; çünkü giriştiğin iş, pek güç, pek.

Bunun üzerine Şuayb, ey sırları bilen dedi; bundan böyle gözlerimi verme bana;

Seni göremedikten sonra görüşle ne işim var benim.

                                        ***
Azizim, bu yüzü göremedikten sonra boyuna ağlayadur; bir ömür boyunca işin var artık.

Senin gönlünde ne kadar çok haslet varsa âşıkların gözlerinde de ondan fazla gözyaşı var.

                                    *** 
İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E. B.                              
             ŞARK İSLAM KLASİKLERİ                                                
                                      *
Şuayb peygamber; kalbin birçok sırlarına gördü.
İnsan kalbi Allah’ın rahmetinden vücuda gelmiştir.(yürek değil)

Arifin kalbi Allah’ın rahmetinden beslenir.

Yaren,

Dünya âlemini kötülenerek dünyaya olan sevgin soğutuldu, ilişkin en alt düzeye indirilmen istendi.

İkinci aşamada cennet istemek ve cehennemden korkun önemsizleştirme yapılıyor.

Yani çıkarın için Allah’a ibadetinden vazgeçip, ibadetini Allah’ın kendisini istemenin daha iyi ve tercih edilmesi gerektiği anlatılıyor.

Allah’ın kendisini istemen ve bunun önemi anlayarak yolda ilerlemen için örnekler veriliyor.

İlahi âleme doğru yolculuktaki bir ileri durak yeri anlatıma girdi.

                                                  *
RAVLİ ARİF yaz blogdan incele.
                                                   *
RAVLİ

Popüler Yayınlar