2 Haziran 2013 Pazar

HASET KISKANÇLIK

Kisrâ’nın öğüdü 136

Kisrâ Bârbed’e şöyle demiştir:
Gamsız kedersiz olmayı istersen,

Gönlünden hasedi (Çekememezliği) at, neşelenirsin.
Tanrı’dan razı ol, hür olursun
                                                     ***
İlahiname Ferideddin-i Attar M.E. B. Şark-İslam klasikleri.

                                         *
Kisra (Nuşirevan) Sasani’lerin şahıdır.
Miladi 531 de şah olmuştur.

Roma ile savaşıp mağlup etmiştir.
48 yıl şahlık yapmıştır.

579 da ölmüştür.
Adaleti ile meşhurdur.

Barbed, kisra’nın çalgıcısıdır.

                                                *
Haset:

Başkalarının sahip bulunduğu maddi ve manevi imkânlarının elinden çıkmasını veya o imkânların kendisine geçmesini istemesi anlamına gelir.

Haset genellikle aralarında sosyal ilişkiler bulunan insanlar arasında olur.
Bir tür ruhi hastalıktır.

Bencillik eğiliminden dolayı başkalarının kendinden üstün olmasına tahammül edemez.

Hasetçi bunalımdadır ve mutsuzdur.
Şeytani bir davranış olan bu huy, dinimizce yasaklanmıştır.

Haset duygusunu bütünüyle yok edemezsin.
Din ve akıl yolundan kontrol altına alınarak zararsız hale sokabilinir.

Yani yaren, aslında hasetçi Allah’la kavga içindedir.
Bana bu özellik ve imkânları niye başkasına verdin diye Tanrı’dan şikâyetçidir.

Yani şükreden değil, şikâyetçisin.

Mümin halini kabul eder, takdir Allah’ın der, kalbinde bir istek varsa elinden gelen çalışmayı yapar sonucun kendi iyiliğine takdir edildiğini bilerek sonucu gönül hoşluğuyla kabul eder ve şükreder.

Bu ruh hastalığın varsa: kıskançlığını gıptaya dönüştür.
Yani Allah bu güzel özellikleri ona vermiş.

İnşallah, Allah bana da kolayca nasip eder diye dua etmelisin..

                                             *
Yaren, Allah yaratığı kulunu elbette iyi bilir.
Sen isteklerle kendini zorlama.

Verilene razı ol.
Allah taşıyabileceğin kadarını sana verir.

Sen daha fazlasını istersen taşıyamaz (sen onu kontrol edemeyeceğin için o seni kontrol etmeye başlar) kendini mahvedersin.

Razı olmadın diyelim.
Daha fazlasını aldıkça, kazandıkça kendini aldığına ve kazancına öyle bir bağlarsın ki kimsenin çözemediği bir bağla kendini bağlamış olursun, hür olamazsın

Akıllı adam bu bana yeter diyebilendir.
Allah fazla verirse yeter dışında kilerini paylaşırsın.

Allah senden razı, sen Allah’tan razı hür ve sevinçli yaşamak varken gözünü çevrene çevirip kendini başkalarıyla tartıya koyup ahmakça onda var bende yok diye neden davranasın ki.

                                      *
RAVLİ

Popüler Yayınlar