7 Haziran 2013 Cuma

VEREN ALIR

Yakalanan hırsız 162

Ansızın bir hırsız tutuldu.
Yolu tozutarak onu çekip darağacına getirdiler.

Aciz bir halde yalvarmak, sızlanarak Tanrı’ya dua etmek, namaz kılmak için aman diledi.

Aman verdiler.

Dedi ki:
Yarabbi, görüyorum, her kuluna bir bela gelmedi; böyle bir zamandayım, böyle bir yerdeyim.

Bir bak hele, kahır kılıcın beni daracığına çekmede; sonunda başıma neler getirdi.

Kahrınla şaşırttın beni; fakat gene de sevginle can vermedeyim, ben.

Sen öylesin ama ben de söylediğim gibiyim.
İşte şimdicik can veriyorum; artık ne bilirsen onu yap.

                                          ***
Can vereceksen böyle ver; veremezsen ömrün boş yere harcandı gitti.
Kahrıyla kanın bile kaynasa lütfüne asla unutma.

Tez yürü, yavaşlık yol usulünden değildir.
Neşeyle var; gamın manası yok.

Dünyanın neşesine, düğününe, bayramına yas tutmak bile abestir. Yüzlerce sevinci bir gama bile değmez.

Felek seni yaya bırakacaksa boş ver atlı oluşa, hiç de sıkılıp tasalanma.

                                          ***
İlahiname Ferideddin-i Attar M.E. B. Şark-İslam klasikleri   

                                             *
Yaren;
Canını nasıl olsa bedeninden alınacak.
Kimin aldığını bil.

Veren alır.
Verirken iyi de alınca kütü mü olacak.

                                             *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar