5 Haziran 2013 Çarşamba

AŞK VE GÖNÜL BİRBİRİNE KARIŞMIŞTIR

Mecnun’la ona soru soranın hikâyesi 152

Mecnun, o tek er şöyle demiştir:
Birisi dünyada benim kaydıma kaldı.
(Beni düşündü, halimi merak etti)

Başkaları bir avuç derbederden (serseri) ibaretti, boyuna aşkımı kınar dururlardı.

Günün birinde yanıma bir kadın geldi.
Kucağım kanlı gözyaşlarımla dolmuştu; gönlüm yanıp yakılmadaydı.

Beni topraklara bulanmış, kanlar içinde kalmış, felek gibi baş aşağı olmuş görünce.

Neden ve kimin için bu haldesin; kanlara gark olmuş, topraklar içinde oturup kalmışsın dedi.

Ona Leyla’yı gördüm de dedim, aklımı verdim, rüsvalığı satın aldım.
Leyla’nın yüzünün sevdasıyla öyle bir haldeyim ki ne gönlüm var, ne dinim.

Kadın bana dedi ki:
A şaşkın mecnun, ben şimdicik Leyla’nın yanından geliyorum.
Güzellik denen şey, onun güzelliğiyse işin asla düzene girmez.

Bundan daha beter olman gerek, bu nedir ki?
Gönlünün gamlanması da nedir ki?

Ölmek gerek, ölmek.
Öyle birisinin aşkıyla can vermek yerindedir.

Dünyada kimse senin gibi âşık olamaz.
Öyle bir yüzün aşkıyla ölmen, öyle bir saçın derdiyle eriyip kul gibi olman gerek.

Lazım olan erliği o kadında gördüm ben; yerinde söylenecek sözü o kadından duydum, takdir ettim.

                                            ***
Aşktan, gönülden bahsetmek büyük bir iştir.
Bu ikisi de birbirine karılmıştır, birleşmiştir.

Aşktan gönülden bahsetmekle can korkusu vardır.
Meğerki darağacında söyleyesin; yeri orasıdır o bahsin.

Saki (sunucu), gönlüm kan kesildi; sen bilirsin ya.
Gönülden bahsetme de neden bahsedersen et.

                                            ***
İlahiname Ferideddin-i Attar M.E. B. Şark-İslam klasikleri   

                                             *
Yaren,

Sevdiğine tümüyle kendini vermelisin.
Yeter sınırı aşkta yoktur.

Gönlünde sevgiliden başka bir şey varsa sevgili gelmez.
Aşk kendi kendine oluşturduğun takınaklı bir düşünce olarak kabul etme.

Aşk seni tümüyle sevgili içine taşır.

Hazreti Mevlana’dan:
Aşk ışığından haberi olmayanı insan sayma, o eşektir.
Aşk Kâbe’yi başsız ayaksız tavaf ettirir, şarapsız sarhoş eder.

Akıl aşkı anlamaz, aşk bir sırdır.
Herkesin aklı, aşkın hükmüne ulaşamaz, bunu yolu görüp bilen kişiden başkası anlamaz.

Aşk gözdür, Hakk’ı gören kişiye.
Aşk karanlık gecede meşaleye benzer.

Aşk can kuşuna koldur, kanattır.
Aşk gökyüzüne merdivendir.

Her şey aşkla var olmuştur.
Kim âşıksa o parlar.

Aşkı olmayan akıl, donmuştur, cansızdır.
Hak aşığı nurlar madenidir.

Hak aşığı tek başına gezer.
Hak aşığı boyuna AH! Eder.

Hak aşığı ölüyü diriltir.
Aşk zordur, daha zoru âşık olunandır.

Aşk ne mümindir, ne kâfir bu ikisine o denize yol yoktur.
Âşıkların kıblesi (Yönü) sevgilidir.

                                    *
RAVLİ

Popüler Yayınlar