30 Haziran 2013 Pazar

SEVEN İLE SEVİLENİN BİR ARAYA GELMESİ YÜCELİKTİR

Mecnun ve Leyla 230

Bir gün bir mecnun neşeli bir halde bir yapıya dayanmış oturuyordu.

O dayandığı yer, kerpiçle yapılmış bir duvardı; orada Leyla ve Mecnun oturmuştu.

Bir hoşça adam da bu hali görüp, bir ömürdür koştum, yoruldum ama sonunda, bir araya geldiklerini gördüm.

Şimdi görüyorum; Leyla ile Mecnun beraber oturmuşlar; görüyorum ama acaba rüya mı bu?

Bu ikisi bir arada kim görmüş; Yarabbi, dünyada bu yüceliği kim görmüştür diyordu.

                                    *** 
İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E. B.                               
             ŞARK İSLAM KLASİKLERİ                                                
                                      *
Yaren,

Belirli bir ilerleme kaydedersen, Tanrı perdeleri açar da başkalarının göremediklerini görür olursun.

Yaşanmışlar söz ve yazı ile iletilir.
Okuyarak ve düşünerek aklında canlandırır anlarsın.

Ancak sevgi bağı olanda ayrı bir iletişim vardır.
Bu iletişimde ne yazı vardır, ne harf vardır, ne söz vardır.

Gönlünden ister, dilersen o isteğin vücuda gelir, görünür, bilinir duruma gelir.

Ey yaren, bilinen âlem olan bu dünya, bilinmeyen âlemin çok ufak örneğidir.

Tez ol, işi ciddiye al da görünmeyen âlemi tanımaya başla.
Senin yolunu vurmak isteyenler para getirmeyen bu iş boş uğraşı derler.

Yaren, defineler bilirsin ki gizlenir.
Hem de kimsenin bilmeyeceği yerlere gömülür.

Definedir bu arayışın.
Elbette arayan bulma sansı, aramayana göre çok fazladır.

                                        *
RAVLİ

Popüler Yayınlar