4 Haziran 2013 Salı

HELAL LOKMADAN ÖNCE KENDİ KUSURUNU GÖRMELİSİN.

Helal lokma 147

Bir arkadaş bana dedi ki:
Filan adam dünyada daima helal lokma yemekte.

Yahudilerden cizye (Vergi) alıyor; onu rızık (Yiyecek, içecek) ediniyor, bundan daha iyisini kim bilir ki?

Ben bunu bilmem dedim;
Bildiğim bir şey varsa o da dünyaya ayıp, ar olduğudur.

Öyle kusurluyum ki benden cizye almak için yüzlerce Per perişan (Karmakarışık, dağınık)Yahudi lazım.
                                                *
Kendi noksanını bir görsen, köpeği bile kendinden çok daha ilerde, çok daha üstün görürsün.

Varlığın yoklukla karılmıştır; bunların biri cehennemdir, öbürü cennet.

Cehennemin kökünden bir dal bile kalmışsa, bil ki nice köpek, o umacının (korkunç ve çirkin varlık) çevresinde sinmiştir.

Günde yüz kere gusletsen, varlığında, benliğinde bulundukça bi-namazsın (Namazsız).

                                          ***
İlahiname Ferideddin-i Attar M.E. B. Şark-İslam klasikleri   

                                             *
Yaren,

Helal lokma için önce kendi vücudunu hazırlaman lazım.
Beğenilen biri olmak için ben ve ben merkezli davranışlarından kurtulmak gerekir.

Kabın temiz olmadıkça, o kaba temiz bir şey de koysan kirlenir. Vücudumuz bir kap olarak düşün.

Vücudun, ruhunla, ruhun canınla, canın kalbinle, kalbin gönlünle, gönlün nefsinle, nefsin şeytanla, şeytan hayalinle, hayalin istek olarak her yaptığınla, ayrıca da hepsi birbirine tesir ediyor ve yaptırım olarak zorluyor.

Hepsi de gizlice perdeler arkasından oyunlarını oynuyorlar.
Yani evren, dünya, ortam sana bir şekilde etki ediyor.

Her biri seni bu doğru, bunu yapmak gerek diye seni çekiyor.
Zavallı olarak bir rüzgâra kapılıp oradan oraya sürükleniyoruz.

Tercih yapıyorum ama sonuca bakınca yanlış yolda gittiğimizi anlıyorum.

Önerilen ibadeti, iyiliği yaptığım halde bile kendi yanlışım yüzünden yapmamış sayıldığımı öğrenince kafam karışıyor.

Evet, yaren, bu durumdan kurtulmak için kendimle yüzleşmeye karar verdim.

Yüzleşmek için ölçü neyi ve kimi kullanacağımı aradım.
Sevilen ve beğenilen kişiyi buldum.

Bu kişinin kılavuzunu buldum.
Önemsenenleri ve öne çıkanları ortaya çıkartıp, doğru kabul ederek, eski bilgilerimi yok sayarak uygulamaya çalıştım

Bu iş söylenen kadar kolay değil.
Yanlış yaşanmış yılların tesiri kolay gitmez ama doğru olduğunu bildiğin yolda gitmek gerçekten güzel.

Küçükte olsa doğruluğunun sonuçlarını almak çok zevkli ve çekici geliyor.   

Sonra, bu yolda samimi gidişin olunca kimin yolunu izliyorsan ondan yardım geliyor.

Birkaç ömür yaşasan ve bu konularda düşünsen bile ulaşamayacağın gerçeklerin hediye olarak verildiğinde ki sevinç, sevinçli yaşamaya ortam hazırlıyor.

Tanrı bile sana şah damarından yakınım diyorsa dışarıda ne arayacağım ki.
Tanrı kendi dostlarını sana tanıtarak dostluk yolunu öğretiyor.
Huzuruna seni hazırlatıyor.

Ben istiyorum diyorsun ama sonradan anlıyorsun ki Tanrı yaklaş hükmü vermiş huzura hazırlanıyorsun.                     


                                        *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar