2 Haziran 2013 Pazar

TANRI DOSTU KİMDİR

Musa’nın Ulu Tanrıdan sorusu 135

Musa Tanrı’ya, ey işi benzeri olmayan, her şeyi bilen Tanrı.
Hem sana muhtaç, hem de yoksul olan halk içinde dostun kimdir, düşmanın kim diye sordu?

*Tanrı, nimetlerimize bel bağlayan dostumuzdur.

*Kısmetimizden baş çeken düşmanımızdır.

Kısmetimize razı olmayan kişi, gece de zahmettedir, gündüz de dedi.

                                     **
İlahiname Ferideddin-i Attar M.E. B. Şark-İslam klasikleri.

                                       *
Kısmet:
Allah'ın herkese uygun gördüğü yaşama durumu, nasip, kader.                                          

Bel bağlamak:
 Birisinin kendisine yardımcı olacağına inanmak, güvenmek.

Nimet,
İnsanlar Allah’ın verdiği nimetler sayesinde varlıklarını sürdürebilmektedirler.

Bu nimetler karşısında insanlara düşen görev, bu nimeti veren Allah’ı tanımak, ona ibadet ve itaat etmek, verdiği nimetlere şükretmek, nimetin değerini bilmek, nimetlere nankörlük etmemektir.

Dünya ve ahrette yararı dokunan maddi ve manevi varlıklar, imkânlar ve ihsanlar anlamındadır.

İnsanın eşi, işi, evi, çocukları, itibarı, makamı, malı, mülkü, aklı, görme, duyma, okuma, anlama, dileme, yeryüzü, gökyüzü, yeryüzünde ve gökyüzünde yaşayan varlıklar Allah’ın insanlara birer nimetidir.

Allah’ın nimetlerini saymak isterseniz sayamazsınız.
(İbrahim suresi, 14/34)

Görmediniz mi Allah göklerde ve yerde bulunan her şeyi size boyun eğdirdi ve size iç ve dış, görünen ve görünmeyen, bildiğiniz ve bilmediğiniz nimetlerini bol, bol verdi.
 (Lokman suresi, 31/20)

O Allah ki yeryüzünde bulunan her şeyi sizin için yarattı.
 (Bakara, 2/ 29)

                                                *
Yaren,

Allahın sana verdiği nimete razı olursan rahat ve sakin bir ruh halinde çalışır, sevinçle yaşarsın.

Allah çalışmana bereket verirse sayı sınır büyür gider.
Bu büyümede sen bilirsin ki veren tek olan Allah’tır.

Böyle kişiler Allah adıyla söylemeye başlarlar.                                             
( Allah verdi, Allah nasip etti, Allah izin verdi vb.)

Sen, ben kazanacağım diye Allah’ın verdiğine razı olmayan gece –gündüz, çalışır, her türlü hileye başvurur, başkalarının hakkını vermeyerek toplar.

Önem vererek istediğine ulaşırlar ama sakinliği ve sevinci asla bulamazlar.
Ona nimet olarak verilen başka şeyler alınır.

Böyle kişiler Ben kelimesi ile söyleme başlayanlardır.
Sonuçta mahvolmuşlardır.
(Ben aldım, ben kazandım, ben kafayı kullandım Vb.)

                                             *
RAVLİ

Popüler Yayınlar