30 Mayıs 2013 Perşembe

SEVGİLİ İLE BERABER NASIL OLUNUR

Ayaz’la Sultan Mahmut 121  

Gümüş bedenli Ayaz, güzel, güzel uyumada, gönlü de gözü gibi bir müddetçik dinlenmedeydi.

Gazi sultan Mahmut, başucuna geldi.
Öyle bir yüce padişah, onun ayakucuna oturdu.

Ayaz, güzelim uykusundan uyanmadı.
Padişah, Ayaz’ın yanakçıklarını binlerce defa öptü.

Öpmeyi bırakınca seher çağına dek ayaklarını ovdu.
Nihayet Ayaz, tatlı uykusundan uyanınca padişahı gördü, utancından ateş gibi fırladı.

Padişah, o hali görünce dedi ki:
Ey güzelliği günden güne artan güzel!

Mademki sen geldin, ben gidiyorum.
Kendinde olmadığın zaman, nasıl anlatayım?

Ne çeşit övsem, anlatsam ondan da üstünsün.
Cana canlar katan güzelim!

Seni gördüm ki kendinde değilsin, tuttum, senin yerine ben geçtim.

Fakat kendini gelince sevgili kayboldu.
Sen talip oldun, istenilen de sır oldu.

Dostum, yok ol ki sevilmiş olasın.
Kendinde olur, varlığına bürünürsen perde arkasında kalır, hakikati göremezsin.

Kendinden geç.
Sen kendinde olmadıkça tamamıyla bizsin, bizden ibaretsin.
Mademki kendinde değilken daha hoşsun, niçin kendinde olursun ya?

Yok, olmadıkça tamamıyla varsın.
Hiçliğe büründükçe tamamıyla övülmeye değersin, övülmüşsün.

Kendinde oldukça sana ait bir şey söylemezler.
Fakat kendinden geçtin mi senden başka kimseciği aramazlar.

                                          ***                                      
İLAHİNAME. FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                            *

Yaren,

Allah seni uykudayken, yani sen kendinde değilken sever.
Allah tarafından devamlı sevilmek istiyorsan, kendinde olmayacaksın.

Varlıktan vazgeç, benliği bırak gibi seni bağlayan bağlardan kurtulup özgür olman isteniyor.

Kendini fazla önemseme, bir işe yaramaz.
Ne kadar alçak gönüllü olursan o kadar övgüye değer olursun.

                                       *
RAVLİ

Popüler Yayınlar