18 Mayıs 2013 Cumartesi

AŞKI KARINCADAN ÖĞREN

Süleyman ve Davut’a âşık karınca 3

Süleyman, o kadar kuvvet ve haşmetiyle bir gün giderken bir yandan bir alay karınca geçti.

Karıncaların hepsi, tazim etmek (saygılarını sunmak) için Süleyman peygamberin huzuruna çıktılar. 

Bir karınca huzura gelmedi.
Yuvasının önünde toprak tepesi vardı.

O karınca, o tepeyi düzeltmek için yel gibi toprak zerrelerini birer, birer taşımaktaydı.

Süleyman, bu karıncayı gördü ve yanına çağırıp dedi ki;
Ey karınca, görüyorum ki güçsüz kuvvetsizsin.

Nuh’ ömrüyle (bin seneden fazla)  Eyüb’ün sabrına sahip olsan yine bu tepeyi kaldırmaya kudret bulamazsın, yine işin başa çıkmaz.

Karınca, dile geldi de padişahım dedi, bu yolda ancak gayretle, emekle, çalışmayla,  çabalamayla yürünebilir.

Sen benim yaradılışıma filan bakma.
Gayretimdeki, emeğimdeki, çalışmamdaki, çabalamamdaki yüceliğe bak.

Benden ayrı bir karınca ar, göremiyorum onu.
Fakat beni aşk tuzağına çekti.

Bana dedi ki:
Sen şu toprak tepeyi buradan atar, bu tepeyi dümdüz yol yaparsan, ben de senin yolundan bu ayrılık kayasını kaldırır, o zaman seninle düşer kalkarım.

Şimdicik ben de bu işe bel bağladım.
Bu toprak taşımaktan başka işim gücüm yok.

Bu toprağı kaldırır, dümdüz bir hale getirirsem vuslatını elde (Baş başa kalabileceğim) edebileceğim.

Bu hususta çalışıp çabalarken ölürsem hiç olmazsa yalan yere davaya girişmiş sayılmam ya.

AZAZİM, AŞKI KARINCADAN ÖĞREN.
BÖYLE BİR GÖZ SAHİBİ OLUŞU, KÖRDEN BELLE.

Karıncanın kilimi çok karadır ama yolda da gönlünde bir salan yatmada.
Bilmem ki bu yolda ne haldir bu?

Bir karınca, aslanın kulağını çekmede

.                                         ***
İLAHİNAME FERÜDİDDİN-İ ATTAR M.E. B.  YAY. 392

                                           *
İşte böyle yaren,

Sen sana düşen görevi yapmaya bak.
Töreni bırak, övgü almak için uğraşma.

İçinden gelen sesi dinle ve gereken çalışmayı yap.
Yüce bir buluşma istiyorsan o yolda söylenenleri gücünü, kuvvetini, zamanını hesap etmeden işe giriş.

Çünkü sana nasip olan ödül çalışmanın, çabalamanın, gayretin, emeğin içine konmuştur.

                                           *

RAVLİ

 

Popüler Yayınlar