6 Mayıs 2013 Pazartesi

ÇAMAŞIR

Bir sofi, arada bir çamaşır yıkamaya kalktı mı hava bulutlanır, bütün âlem kapkara kesilirdi.

Buluttan, yağıştan yüzlerce derde giriyordu ama elbisesi de adamakıllı kirlenmişti.

Çaresiz çöven (sabun otu) almak için bakkala gitti.
Derhal hava bulandı, bulutlandı.

Sofi dedi ki: “A bulut, neden peydahlandın?
Yürü git…

Ben, kuru üzüm alacağım!
Bu kuru üzümü de ondan gizli alıyorum;
Sen ne geliyorsun?

Çöven almıyorum ki!
Senin yüzünden ne kadar çöveni yerlere döktüm.

Kaç kereler elimi sabundan yudum, arıttım!”

                                  *
Bir an olsun gönül huzurundan mahrum oldun mu derhal gaflet gelir çatar, gafil olur kalırsın!

                                 ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                         ***

Gönül huzuru:

Arzu ve isteklerinde baş dinçliği, gönül rahatlığı, dirlik, eksiği kalmamak, hiçbir üzüntüsü ve acısı olmama durumudur.

İşler yolunda gitmiyorsa bil ki yaren ibadette ve itaatte yanlışın veya eksikliğin vardır.

Yanlışlığını bul ve düzelt.
Eksikliğini tamamla.

Gönlün Allah’ın kendisini isteyen düşünce ile dolu olması gerekiyor.
Ezan beş vakit okunması sana bunu hatırlatmıyor mu?

Gönlün dünyalık çer çöple dolu olursa, Allah bunlarla birlikte olanın gönlüyle ilgilenmez.

Hikâyeden şunu anla:
Kendi elbiseni temizlemek için bile Allah’tan ayrılman, temizlik maddesi alman kabul edilmiyor.

Peki, ne yapmalı?
İzin isteyeceksin.

Rabbim izin ver de temizlenmek istiyorum diye izin alıp öyle adımını atacaksın.(İnşallah)

Aslında gönlünden geçirmen bile yeter.
Sen yorulmadan bile elbisen yıkanır.

Yaren. Sofi’nin işi böyledir.
Her ne yapacaksa onunla beraber yapar, yaptırır.

Halk başkadır, kafanı karıştırma.
Halk Allah’ın Rahman sıfatından beslenir.

Sofi Rahim sıfatından beslenir.
Allah beğendiği kulunun, kendisinden başka bir şeyle uğraşmasını istemez.

                                         ***
RAVLİ

Popüler Yayınlar