3 Mayıs 2013 Cuma

KAPI VEANAHTAR

Bir sofi, giderken bir ses duydu.
Biri diyordu ki:
Anahtarı kaybettim.

Burada bir anahtar var mı?
Kapı kapalı kaldı, ben de sokakta kala kaldım!

Kapım kapalı kalırsa ne yapayım ben?
Böyle yaslara batıp kalırsam ne işlerim ben?

Sofi ona dedi ki:
Üzülme!
Biliyorsun ki kapı kapalı.

Yürü o kapalı kapıya var, orada otur, bekle.
Bir hayli bekledin mi şüphe yok ki birisi çıkar, kapıyı açar sana.

Senin işin kolay, güç olan benim ki.
Şaşkınlık, canımı yakıp yandırmada,

İşimin ne kapısı var, ne bacası.
Ne anahtarım var, ne kapım?

Keşke bir sofi de koşsaydı, sonunda da kapalı veya açık bir kapı bulsaydı.
İnsanların nasibi ancak hayaldir.
Hiç kimse hal nedir bilmez.

Ne yapayım diyene de ki:
Bir şey yapma!
Şimdiye kadar hep sen yaptın durdun, vazgeç artık!

Hayret vadisine düşen, her solukta yüzlerce hasret alemine düşer.
Bu şaşkınlıkla, bu sersemlikle nice bir gideyim?

Nereye varacağım ki?
Gidenler, yolu, izi kaybettiler, ben nasıl iz izleyebilirim ki.

Hiçbir şey bilmiyorum.
Keşke bilseydim!

Eğer bir şey bilseydim hiç böyle şaşırır kalır mıydım?
İnsanın şikâyeti bile burada şükür sayılır.

Küfür iman olur, iman da küfür!

                                    ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                     ***
Konunun daha iyi anlaşılması için:

RAVLİ HAYRET VADİSİ
RAVLİ HAL Yaz Googleden oku.

                                        *
RAVLİ

Popüler Yayınlar