4 Mayıs 2013 Cumartesi

DUA


Şeyh-i Mihne’ye bir kocakarı dedi ki:

“ Sen huzur içindesin, rahatsın; bana da bir dua öğret!

 

Bundan önce bir hayli muratsızlıklara uğradım; dilediğim şeyler olmadı.

Fakat bundan böyle artık tahammül edemiyorum.

 

Huzura, istirahata, gönül hoşluğuna kavuşmam için bana bir dua öğretsen o duayı, hiç şüphe etme, kendime virt (aynı şeyi devamlı okumak) edinirim, her gün okurum”

 

Şeyh dedi ki:

“Ben nice zamandır, yerime oturmuş, dizlerimi dikmiş, böylece kala kalmışım.

 

İstediğim şey için vaktiyle ben de bir hayli koştum, bir hayli yoruldum;

Fakat muradına erişen ne bir zerre gördüm, ne de buldum!

 

Aradım taradım ama bu derde bir deva bulamadım ben.

Gönül istirahatı, insana yüz göstermez vesselam!”

 

                                                       ***

MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                                         ***

Yaren,

 

Tanrı istediğini değil ihtiyacını verir.

Sihirli bir formülle kolaycacık istediğine ulaşamazsın.

 

Tanrı sana yardımcıdır ama Tanrı’ya bir dua ederek işlerini gördüremezsin.

Bir isteğin yerine gelince yine yüzlerce istek baş gösterir.

 

Tanrı isteyin vereyim diyor ve veriyor.

Tanrıdan ıvır zıvır şey istemek için dua edilir mi?

 

                                              *

Gönül ne zaman sakinleşir?

İsteklerden kendini kurtardığın zaman,

 

Gönlün nefsinle birlik olduğu zaman bitmek tükenmek bilmeyen doyumsuz isteklerle seni oradan oraya koşturur.

 

Önce dur da şu soruyu kendine sor;

İhtiyacım nedir?

İhtiyacım ne kadar?

 

Bunun dışındaki ihtiyaç sandığın isteklerindir.

 

Bunu tespit ettikten sonra kabul et.

Yaşamını isteksizlik üzerine düzenlemeye başlamalısın.

 

İhtiyacın sınırını iyi koyup kendine BU KADARI YETER komutu vermelisin.

Yaren, İsteklerinle kendini zorlama.

 

Aklına gelen tüm istekleri yaz.

İhtiyaç olanları bırak diğerlerini kâğıttan sil, aklından sil, gönlünden sil.

 

Nefsin her gördüğü güzel diye takdim edileni ister.

Çocukların yaptığı davranıştır.

 

Kendini kontrol edemeyenlerin, imkân ve şartları değerlendiremeyenlerin istekleri insanı huzursuz eder.

 

Gönlünden çer-çöp ne varsa at dedikleri değersiz, kalitesiz, ihtiyacın olmayan isteklerdir.

 

Bunu yaparsan sakinleşir neyi ne zaman nasıl elde edebileceğinin farkına varır kendini düzenli ve planlı bir yaşama sokarsın.

 

Farkında olmak ve kontrol konusunu yeniden yeniye bir daha okuyarak hatırlamalıyız.

Önce dengeyi bulmalısın.

 

Dengeyi bulduktan sonra yine dengeyi bozmadan neye daha çok önem vereceğini saptayıp dengeye kaybetmeden kazanım sağlamalısın.

 

Bize sunulan hikâyelerde uç örnekler verilmiştir.

Bizim olmaz dediğimizle, olur arasında düşünerek bize uygun olanı bulmamız isteniyor.

 

Bu hikâyelerde en yüksek kişilerin hayatı örneklenilerek hedefler gösteriliyor.

 

İSTEKLERİN SENİ KONTROL ETMESİNE, ORADAN ORAYA SAVURMASINA DUR DE.

                                                          ***

 

Bir gün İbrahim bin Edhem Hazretlerine sordular.

Dediler ki:

- Ya İbrahim!

Dua ediyoruz, fakat dualarımız kabul olmuyor.

Dualarımızın kabul edilmeyişin sebebi nedir?

 

Edhem oğlu İbrahim cevap verdi:

“ On şeyden kalbiniz ölüdür.

Onun için dualarınız kabul olmaz.

 

1.   Hakkı bilip, lakin emirlerini tutmazsanız,

2.   Şeytan düşmanım dersiniz, fakat ona uymaktan vazgeçmezsiniz.

3.   Kur’an okursunuz, fakat emrettiği gibi yaşamaz, buyruğunu tutmazsınız

4.   Başkalarının ayıplarıyla meşgul olur, kendi ayıplarınızı görmezsiniz.

5.   Hazreti Peygamberin sünnetini yapmazsınız.

6.   Hak Teâlâ’nın nimetlerini yersiniz, fakat şükür etmezsiniz.

7.   Cenneti bildiğiniz halde istemezsiniz.

8.   Cehennemden korkarız dersiniz, günah işlemekten çekinmezsiniz.

9.   Ölüm Allahü Teâlâ’nın hükmüdür dersiniz, fakat ölüm için hazırlık yapmazsınız.

10.                  Ana ve babalarınızın ölülerini kendi ellerinizle mezara koyduğunuz halde ders almazsınız.

 

Durum böyle olunca dualarınız hiç kabul olur mu? Dedi.

                                             *

RAVLİ

Popüler Yayınlar