28 Mayıs 2013 Salı

İBLİSİN AĞLAYIŞI


 62
O tek er dedi ki:
Ova yolunda iki kara ırmağın akıp gittiğini gördüm.

O suyun ne olduğunu, nerden geldiğini, neden bu kadar hızlı akmakta bulunduğunu anlamak üzere (Akış yönünün) aksine gittim.

Nihayet bir taşa eriştim, orada iblisi yerlere düşenmiş gördüm.
İki gözü, kanlar saçan iki buluttu adeta.

Gözlerinden iki kan ırmağı revan (Akmak) olmuştu.
Yağmur gibi gözyaşları dökmede, feryat edip daima şu sözü söylemedeydi:

Bu iş, o ay yüzlüden değil.
Fakat benim kilimimin rengi siyah.

Talihsizlik bende.
Benim itaat etmemi istediler, sonra da vebali (Günahı), benim boynuma yüklediler.

Böyle bir iş kimin başına gelmiştir?
Buna benzer bir şeyi kim hatırlar?

                                ***
İLAHİNAME. FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                   *
İşte böyle yaren,

Başa gelen sıkıntılar sevginin ve isteğin yüzünden gelmez.
İtaatsizlik etmenin yüzünden de meydana gelir.

Emir verme yetkisi olan, emir altında bulunanların sevgiyle bağlanıp emrinin tam yapılmasını ister.

Emre karşı gelen, boyun eğmeyene en azından ceza olarak kovulur.
Emre karşı gelen kişi olarak bu hatalı davranışı yüzünden başına ceza gelmiştir.

Cezalandırmayı kadere, talihsizliğe, emir verenin kötülüğüne bahane bulamazsın.

Sorumluluğundan doğan hatayı kabul edip, cezasına katlanmalısın.
İblis gibi kendisinden değerli durumda olanları mahvetmek için çalışmamalısın.

                                  *
RAVLİ İBLİS yazarak Googleden diğer yazıları okumalısın.

                                   *
RAVLİ

Popüler Yayınlar