4 Mayıs 2013 Cumartesi

SATIN ALMAK VE SATMAK

Nizamülmülk, ölüm haline gelince dedi ki:
“ Yarabbi!
Gidiyorum, elimde ancak hava var!

Ey Yaratıcı!
Ey Rabbim!

Ben, senden bahseden kimi gördümse, ne çeşit bahsederse bahsetsin sözünü satın aldım, ona yardımda bulundum, ona dost oldum.

Seni satın almayı öğrendim, fakat bir gün olsun seni, kimseye satmadım.
Seni, bir hayli satın aldım ben, fakat herkes gibi asla satmadım.

Bunun hakkı için, sen dostu olmayanların dostusun.
Bana yardım et, son nefesimde satma beni!

Yarabbi!
Senden başka kimse olmayacak, öyle bir an gelecek.
O anda bir soluk bana dost ol, yardım et!

Tertemiz dostlarım, gözleri kan ağlayarak toprağımdan el çektikleri zaman sen lütfet, bana el ver de hemencecik lütuf ve ihsan eteğini tutayım!

                        ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR
İslam klasikleri. M. E. B. 2172
Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                            ***
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar