10 Kasım 2012 Cumartesi

BAHA VELED’İN ÖLÜMÜ

Bir müddet geçince Baha Veled yatağa düştü.
Sultan kalkıp ona saygılarını sunmaya ve hatırını sormaya geldi.

Bir hayli ağlayarak:
“ Ben, Sultan-ül-Ulemanın tam bir bağımsızlıkla tahta oturmasını, benim de onun askerlerinin başbuğu olarak fetihler yapmamı ve zaferler kazanmamı isterdim” dedi.

Baha Veled hazretleri:
“Senin bu niyetin doğru ise, o halde benim şahadet âleminden (Dünya) saadet âlemine (Ahret) sefer edeceğime ve senin de ruhlar âlemine ulaşmana az kaldığı kesinleşti” buyurdu.

Üç gün sonra 628 Hicri yılı Rebiulahırının on sekizinci Cuma gününün kuşluk vaktinde erkli Tanrı’nın rahmetine kavuştu ve onun yanında yer edindi.

“O, cennete Tanrı’nın yanında hazırlanmış olan yere göçüp gitti.

Arşa mensup olan o tavus hatiflerden (Güzel giysili, Tanrı’dan haber getiren meleklerden) arş kokusunu alınca yine arşa gitti”.
(Mesnevi VII, 211)

İslam sultanı çok elemlenip dövündü.
Tam yedi gün saraydan dışarı çıkmadı.

Kırk gün ata binmedi.
Tahtı bırakıp hasıra oturdu.
Taziyet âdetini oturmakla bitirdi.

 Tam kırk gün kalenin Cuma mescidinde hatimler indirterek halka sofralar verdiler, dervişlere adaklar adadılar.

Padişah şeyhin mübarek türbesinin etrafına, Kâbe’nin çevresindeki duvarlar gibi, bir duvar çekmelerini ve mermerden bir taş üzerine de ölüm tarihini kazarak tespit etmelerini buyurdu.

Birkaç sene sonra İslam sultanı da esenlik evine (cennete) göçtü.

Şiir:
O, bir güldü, az zaman bu dünyada kaldı,
O, gitti, ömrünü sana verdi,

O, Tanrı’nın nimetlerine mazhar ettiği peygamberler, Sıddıklar ve şehitler ile beraber oldu.
Bunlar be de güzel arkadaştılar.
                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Ruhlar âlemine ulaşmak:
Ruhlar âleminden dünyaya geldiğimiz için tekrar geldiğin yere geri dönmek için ne yapılır:

Ruhlar âleminde nefsimiz olduğu halde etkenliği olmadığı için, bizim nefsimizi etkisiz hale getirmemiz gerekir.

Nefsin kontrol altına alınmadan bu alana giremezsin.
Bilgi yeterli değildir.

Bilginin doğru olması, doğru kişiden alınması önemlidir.
Aldığın bilgiyi yaşamına geçirmelisin.

Büyüklerimiz daha önce ruhlar âlemine gittikleri için bize gidiş yolunu ayrıntılı açıklamışlardır.

Bu büyüklerimize kalben bağlanırsan sana yol gösterirler.

Onlar öldükleri için sende uyuduğun zaman o frekansa girip görüşebilir, soracaklarını sorar, öneriler alabilirsin.

 Bu çalışma hem gideceğin yeri tanımana hem de geldiğin yeri tanımış olursun.

Peki, nasıl yapmalıyız? 
Yatakta oturarak Allah’tan o büyüğümüzle görüşmek için dua ederek izin iste.

Uykuya geçene kadar devamlı Fatiha okuyarak uykuya geç.

Namaz kıldıktan sonra o büyüğümüzün ismini anarak Fatiha ve  ihlâs suresini okumaktan oluşan sevabı bağışla.

Kitaplarını okuyarak ve hayat öyküsünü okuyarak kim olduğunu öğrenmelisin.

Böylece sevgi ile gönül bağı kurmalısın.
Önce bize yakın büyüğümüzün ışığını alacaksın.

Sonra o seni peygamberimizin ışığına götürecek.

Sonra da aynen dünyada gözünle gördüğün gibi inanıp şüphelerden kurtulacaksın.

Sahip olduğun huyuna göre seni terbiye edecekler.
O büyüğümüzün önerilerini ne kadar çok benimsersen yolun kısalır.

Hizmet ve hevesli olman istenir.
Önce din ilmini öğretir.

O büyüğümüz sana çok tövbe etmeni ve Allah’tan af dilemeni ister.
Alçak gönüllülüğün kıymetini ve getirisini öğretir.

Allah’a yönelmene sevinir ve memnun olur.
Allah’ın emir ve yasaklarını gayet yumuşak ve güzel bir dille telkin eder, öğretir.

Sevgi ile bağlanmanın faydasını öğretir.
Allah yönünden yanlışın için sana kızar.

Kınamaktan katiyen çekinmez.
Dileği Allah’ın dileğine uyğundur.

İnançlarını düzeltir.
Şüphelerini giderir.

Güçlüklerini sünnete uygun çözer.
Temizlik ve namaz işlerinin bütününü gösterir.

Karşılaştığın engelleri yok eder.
Asla atlatıcı davranmaz.

Sırlarını asla başkasına bildirmez.
Her işin ortası hayırlıdır, iyidir kuralını uygular.

İleri gitmekten, geri kalmaktan kaçınır.
Gönülden bağlandığın ister sağ olsun ister ahrete gitmiş olsun sana yardım eder.

Onlar ölü değillerdir.
Yaşayarak öğreneceksin.

TARİKATÜ’L­-ARİFİN RİSALESİ’NİN TENKİTLİ METNİ
TARİKATÜ’L ARİFİN SULTANNÜD-DİN
(KUDDİSE SIRRIHU’L-MEVLA)
(Afyon Karahisar Mevlevi Şeyhi Mehmet Çelebi “Sultan Divani”)

 BİSMİ’LLAHİ’R-RAHMANİ’R-RAHİM

Bu durağa getiren Allah’a şükürler olsun.
Anlamayan başıma anlayış bağışıyla bilgi ihsan eden Allah’a şükürler olsun.

Ben denize keşfetme yetkisi veren, bu işe çağırana son söz budur.

Bu yol efendi insan olmak isteyene ilahi düşünceye sahip olanlara yetiştirme, eriştirme, bitiştirme, götürmek, taşımak için efendi Araplara ve Arap olmayanlara öneridir.

Asalet ve soyluluğa sahip olmak isteyene aferin.
Gelelim bunun için ne yapacaklarımıza:

Allah’ın sırlarına ait bilgi isteyen kişilere güzel bir yol tarif ediyorum.

Bilgi isteyen; doğru bilgiler toplamalı ve yanıltıcı, aldatıcı, çıkarı için yönlendirici yayınlara uyanık olmalıdır ve kalben teslim olarak hazırlığını yapmalıdır.

Güven ve inanç tamamen sağlanmalıdır.
Hazırlıkta kendi vücudunu bilmek gerekir.

Bu işlemi yaparken dünya topluluklarından ayrı, akıl ve menfaat bağlarından yörüngesinden ve ben merkezli düşünce tuzağından kurtulmalısın.

Bu önerileri doğru ve geçerli sayarsan amacına ulaşır, isteklerine kavuşursun. Bu yola ruhum yardımcı olur ve beğeneceğin değer vereceğin âşık yolunu, büyüklük yolunu gösterir.

Dünyaya kıymet vermeyenler o köşke ulaşırlar.

Gönlü sır saklayıp daralan, toplumun değerlendirmesinde, değersiz isimlendirilenler nimet yolundadır ve isteklerine kavuşurlar.

Fakat ulaşmak için dünya olanakları üstünden yani varlık yönünden gidenler uzun zaman sonra varırlar.

Dünya olanakları yolundan gidenlerin son basamağı ariflerin ilk basamağıdır.

Manaları bize açıklayan Monla-yı Cami buyuruyor ki.
Gizli âşık bu yoldan ve bu topluluktan vazgeçme.

İnanarak ve üzülerek sevgilinin bulunduğu yere git.
Az, eksik, fena renk isteme, dileme.

Parlak renkli âşıkların özelliği budur.
Çünkü özüm âşık topluluğunda gizlidir.

Âşıklar; buluşma yolunda uyuyarak ulaşmışlardır(Kabullenme hemen olur),dünya hoşluklarından ve getirilerinden vazgeçmişlerdir, köpeksi davranışlarda bulunmazlar.

Sonuç olarak gizlenen yere ulaşmak isteyenlerin davranışları böyledir.
Allah yücedir ve tekdir.

Âşıktan istenen: Doğruya ve gerçeğe ulaşan, kavuşan, yakınlık kurandır.
Âşıklar topluluğuna halka zıttır.

Halk böcekler gibi davranışta bulunur.
Âşıklar topluluğunun davranışı olarak ibadete bağlanma ve ibadet yapmaktır.

Halkla beraber fakat halkın tesirinden kurtulmuş olarak orta bir yoldadırlar, giysisi ile bellidirler.

Halk topluluğundan hiç kimsenin Hakk’a ulaştırmaya, kavuşturmaya. Yakınlaştırmaya gücü ve yetkisi yoktur.

Halk topluluğunun beğenileni; vücudu iyiliğe ve faydaya dayanan davranışlarda olmalıdır.

Normal halk dünya çöpçüsüdür, temizlikçisidir, değerlendirmeden toplar.
Halk topluluğu âşıklara çöplük mesafesindedir.

Derecesi arkada olan makam sahibi şeyhler; Hakka gitmekte istekli olanı halktan ve pislikten çıkarıp, temizleyip aşk sohbetine yakışan duruma getirir.

İnsan vücudunu ışık vermeye hazırlar.
Bu istekli olan arkada olan şeyhe varıp kararlı ve istekli olduğunu beyan ettiğinde şeyh evvela Allah’ı anmayı anlatarak daha istekli hale getirir.

Diken ve çöpleri yakarak yok eder.
Tertemiz hazırlar.

Arkada olan şeyhin yetkisi buraya kadardır, kabiliyeti hazırlamaktır.
Sırları vermeye yetkili değildir.

Arkada olan şeyhe âşık müracaat ederse âşık yol almak (Uçmak) üzeredir.
Âşık ya yoluna devam eder ya da Şeyh lütuf yoluyla bakarak parlatarak aslına döndürür.

Lütuf yolunu kullananlar zamanlama hatasına düşmemelidir.
(İstekli sersemleşir).

Lütuf yolundan gidenlerin yolu budur.
Bu yoldan gidenler Allah’ın cemalini tablo halinde yüzünü görür.

Ey bilgili ve uyanık olan kişi benim ruhumla sevgi, saygı yoluyla birleş.
İsmi şerifi ezberle (ALLAH).

Sırları saklayıp ehli olmayana anlatma.
Rahatlık hissetme.

Sorumluluk bağından kurtul.
Dinç ol.

Dünyaya ait hoşlandığın sevgilerden arın.
Vücut kabın temiz olsun.

Helal elbiselerini giy.
Yalnız bir yerde temiz bir abdest al.

İki rekât Allah rızası için namaz kıl.
Büyük Allah’a yalvararak içten ve derinden gittikçe yükselen bir tempo ile ismi şerifi (ALLAH) tekrarla.

Sevgi ve iyi düşüncelerle kalbini Allah’ın huzuruna çıkmaya hazırla.
Mümkün olduğu kadar nefesini tutup sık nefes alma.

Tarif olunan bu davranışı sıkı sıkıya bağlan ve çalış.

Her nereye baksan Allah’la bağlantı kur.

Savaşan gözle bu çalışmaya devam et.
İçten ve samimi ve derinleşen şekilde ismi şerife (ALLAH) hazır olmalısın.

Huzurdan sonra da zikre devam ederek hayret makamına ulaşana kadar çalışmalısın.

Bu çalışma senin senliğini alıp, kendi varlığını sana bağış yapana kadar.

Gerçekte senin ismin lev-hi mahfuzta yazılıdır, bir an önce ulaşıp, kavuşup, selamete ulaşana kadar çalışman, çabalaman, gözünü bu hedeften kaydırmaman lazım.

Senden gayret Allah’tan rahmet.

Bu gayrette olana yeteneğine göre iç anlam yönünden akla yakınlaştırılıp besleyip büyütür, eğitirler.

Bu zamanda böyle göreve hazır muhterem, sevgili, saygıdeğer ile görüşüp içtenlikle doğrulma ve yakınlaşma isteyesin.

Sohbet isteyesin.

Böyle kişi zahmet çekmiş ve güzel bir inanca sahip olmalıdır.
Böyle bir kişiye ulaşmış fakat güvenin tamam olmamış ise geçmiş şeyhlerden yardım iste.

Örnek  Hazreti şeyh Muhyi’ d-din-i Ekber veya Abdü’l-Kadiri’l Geylani veya Abdu’llah-ı Bülyani veya Beyazid-i Bestami veya Cüneyd-i Bağdadi veya Hasan Basri veya Zü’n-nun-ı Mısri veya Ömer İbni’l Fariz veya Sadre’d-dinil-Konevi veya Celaled’d-dini’l-Rumi veya Hazret- Bahae’ddin-i Nakşibendi gibi sultanların ruh-i şeriflerinden doğrulma ve alışma istemek iyidir.

Böyle yaparsan isteğine çabuk kavuşursun.
Bu yolda ihlâsla (Doğru ve temiz) çalışırsan, Ulu Allah isterse sonuca ulaşırsın.

Geçimsiz bunları söyledi, netice olarak Allah’a şükranlarımı bildiririm.
Tamam.

Sultan Divane Mehmet Çelebi 
                   *
RAVLİ

Popüler Yayınlar