30 Kasım 2012 Cuma

MEVLANA VE SIRACETTİN GÜL

Tanrı’nın gizli velilerinden, ariflerinden ve Mevlana’nın müritlerinden olan ve Hüsameddin Çelebi’nin terbiyesiyle yetişen Mesnevi Han (Mesnevi okumaya ve okutmaya yetki verilmiş âlim) Sıraceddin (Tanrı onun toprağını iyi etsin) anlattı ki:

Bir gün Çelebi Hüsameddin’in bahçesine gitmiştim.
Bir mendil kırmızı gül topladım ve uğur sayarak eve getirdim.

Mevlana da Çelebinin evindeymiş.
Ben bilmiyordum, birden bire içeri girdim.

Mevlana’yı görünce baş koydum.

Bir de baktım ki, bütün ulu arkadaşlar evin alt ve üst köşelerini doldurmuş oturuyorlar, Mevlana da ortada dolaşıyor manzum (düzenlenmiş), mensur (dağıtılmış) bilgiler ve latifeler (güldürecek tuhaf ve güzel söz ve hikâye, şaka) söylüyor, arkadaşlar da o ne söylerse yazıyorlardı.

Ben son derecede dehşet ve hayretimden mendili unuttum.
Kapının dibinde bir yere çekilip uzakta oturdum.

Mevlana bana bakarak:
“ Bahçeden gelen, teberrüken (bağışlamak için) gül, helvacı dükkânından gelen de, bir parça helva getirir. Buyurdu.

Bunun üzerine ben mübarek ayaklarına başımı koydum, gülleri ayaklarına döktüm.

Dostlar naralar atarak gülleri yağma ettiler (kapıştılar) ve hemen sema başladı.

                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

1.   Tanrı erlerinden bir şey saklayamayacağımızı öğrendik.

2.   Bir yere giderken varacağımız yerde olanlara bağışlamak için hediye götürmemiz gerektiğini öğrendik.

3.   Mübarek insanların ayaklarına dökülen güllerin uğur getirsin diye kapışıldığını öğrendik.

 Yaren,

Peygamberimiz hediyeleşin emrini hatırlamalıyız.

Gideceğin yere hediye almaya başladığın zaman senin gönlün oraya senden önce varır ve oradakiler gelmeni beklerler.

İmkânın üstünde kimse senden bir şey beklemez.
Çam sakızı çoban armağanıdır.

Unutma verdiğin hediye sevdiğini ve değer verdiği sözsüz anlatır.
Hediye alan sevinir ve mutlu olur.

                                    *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar