29 Kasım 2012 Perşembe

MEVLANA VE YAKINA GEL

Malatyalı Mevlana Şemseddin (Tanrı rahmet etsin) şöyle anlatmıştır.

Bir gün Mevlana’yı ziyarete gitmiştim.
Kendisinin medresenin toplantı yerinde oturmuş olduğunu gördüm.

Ben de baş koyup oraya oturdum.
Mevlana “ Yakına gel” buyurdu”

Ben biraz daha ilerledim.
O birkaç defa yine “Yakına gel” diye buyurdu.

Ben de her defasında sürünerek o kadar yaklaştım ki dizim onun mübarek dizine deydi.

Dehşet ve korkudan benim içimde bir ürperti hâsıl oldu.

Mevlana “Öyle otur ki, dizin, dizime yapışsın” buyurdu ve bu esnada Seyyid Burhaneddin Tirmizi hazretlerinin menkıbelerinden ve Şemseddin-i Tebrizi hazretlerinin (Tanrı ikisinin de sırrını kutlasın) kerametlerinden (fevkalade hal) o kadar çok bahsetti ki, ben kendimden geçtim.

Ondan sonra Mevlana “Sultanlığımız peygamber hazretleri ‘Salihlerin anıldığı yerde rahmet yağar’ buyurmuştur.

Fakat bizim anıldığımız yerde Tanrı yağar” dedi.

                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Allah sevgisini kazanmak istersen evvela dünya sevgisini kalbinden atmalısın.

Çünkü Allah sevgisi ile dünya sevgisi bir gönülde toplanamaz, birleşemez.

Allah sevgisini ve sevgiye başka bir şey ile karıştırmadan sağlamlaştırdıysan Allah’ın kudret ve yaptıklarını görebilirsin.

Sonra dünya ve dünya halkıyla karışsan, kalkıp otursan kalbindeki Allah sevgisine en ufak bir noksanlık ve keder gelmez.

Allah ile dost isen nefsine düşman olmalısın ve aşırı isteklerden kendini men edersen Allah sana sevgiyle bakar ve aradaki perdeyi kaldırır.

Allah’ı özlemelisin, anmalısın, ayakta durup boynunu bükmelisin, yüzünü Allah’a çevirip yalvarmalısın,  övmelisin, nimetlerini istemelisin, bağışlarını dilemelisin.

 Böyle yaparsan:
Allah 3 şey armağan eder.

1.   İlk armağanı bir nurdur ki, kalbine akıtır.  Allah’tan bahsettiği her yerde Allah haberdar olur.

2.   İkinci armağan Allah zat ve sıfatlarıyla yönelir. Yöneldiği dostlarına neler ihsan ettiğini, ne devletler bağışladığını kimse bilemez.

3.   Üçüncü armağanın değerini ancak Allah ve bir de dost olan kulu bilir.

Ey yaren,

Allah’ı görmek mi istiyorsun?
Allah’ı görmüş dostunun dizine yanaş.

Allah’tan bir şey duymak mı istiyorsun?
Allah’ı görmüş Allah dostunun dizine yanaş.

Allah’a bir şey mi ikram etmek istiyorsun?
Allah dostuna ikram et, Allah kendisine yapılmış sayar.

Yaren Allah dostunu nasıl anlarsın?
Yüzünü gördüğün zaman kalbinde Allah’ı anma iştahı oluşur.

İnsanlar onlara hayretle bakarlar ve onları deli zanneder.
Onlar da halkı deli olarak görür.

Şunu muhakkak bilmeliyiz ki, onlar abdaldır (veliler zümresinden)
Kim Allah dostlarına eziyet ederse Allah da onlardan intikam alır.

İşte böyle yaren;

“Velilerim kubbelerimin altındadır.

Benden başka onları kimse bilmez”  diyen Allah, bize bazı velilerini açık ederek kendisine gelecek olan kullarına kolaylık sağlamıştır.

Mevlana öldü hani dizi diye sorma, onlar ölmedi ki.

Uykuya geçerken Allah’tan izin iste ve devamlı Fatiha okuyarak uykuya dal da Hazreti Mevlana’nın sağ mı ölü mü olduğunu kendin gör.

                                 *
RAVLİ

Popüler Yayınlar