27 Kasım 2011 Pazar

TANRI’YA GİDİNCE İŞLER NE OLUR


Sultan Veled Hazretleri buyurdu ki:
Bir gün Kira Hatunu Tanrı tarafından çağırmışlar.

Ben çocuktum, Şam’da ilim tahsil etmekle meşguldüm.
O, benim ayrılığımdan daima ağlayıp sızlarmış.

(Kendisini Tanrı tarafından çağırıldığını duyunca):
“ Geleceğim, Bahaeddin için ağlamakla meşgulüm” demiş.

İki üç kere onu çağırmaya gelmişler.
Bunun üzerine o:

“ Ey vücutcağızım!
Ben Tanrının huzuruna gidiyorum, senin yanıp yakılman ve ey göz!

Senin de ağlaman ve diğer bütün uzuvlarım ve hislerim sizin de kendi işinizle meşgul olmanız lazımdır ve ey iki elim!

Ben dönünceye kadar işlerden ilginizi kesmemeğe gayret edin” demiş ve her şeyden sıyrılmış bir vaziyette Tanrı’nın huzuruna gidip dönmüş, her şeyi bıraktığı gibi bulmuş.

                                        ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Tanrı tarafından çağrıldığımız vakit vücudumuzda ve işlerimizde geri kalma olmadığını, görev ve sorumluluklarımızın aynen devam ettiğini öğrendik.
2.    Tanrı için zaman bir an olduğunu, bizim yaşayışımıza göre belki binlerce senedir ama biz bir anda yaşanır.
3.    Belirli bir olgunluğa ve uygunluğa ulaşılınca Tanrı’nın çağırdığını öğrendik.

İşte böyle yaren,

Anne çoğunun kendisinden uzaklaşmasını istemediği gibi, Tanrı da kulunun kendisinden uzaklaşmasını istemez.

Tanrı sevdiği kulunun başka bir şeyi kendisinden daha çok sevdiğini görürse kıskanır, kızar.

Ancak doğru işler yapan ve yapacak olan birisini severse, diğer bir değişle Tanrının sevdiği başka bir kulunu severse o zaman kıskançlık olmaz, yükseliş için ona her imkân sunulur.

Güzel insanların sevdikleri hakkında korku ve endişe duydukları zaman Tanrı kendi katına çekerek endişesinin yersiz olduğunu, onun için yazdığı kaderi kendisine bildirir ve o güzel insan aklı buna ermese bile bir sakinlik ve huzur oluşarak daha önceki korku ve endişelerinden kurtularak sakinleşir.

Her şeyin doğrusunu Tanrı bilir.
                                       *
RAVLİ

Popüler Yayınlar