29 Kasım 2011 Salı

ŞEMS VE VAKTİ SAATİ GELİNCE OLAN

Bir gün Mevlana Hazretleri dedi ki:
Mevlana Şemseddin Hazretleri:

“ Bundan önce yüce Tanrı’ya beni, kendi velilerinin içine sok ve onlara arkadaş et” diye yalvarırdım.

Rüyada bana:
“ Seni bir veliye arkadaş edeceğiz” dediler.

Ben de:
“ Güzel, fakat o veli nerededir?” dedim.

Bu rüyadan sonra üst üste iki gece bana:
“ İstediğin veli Rum (Roma, Anadolu) ülkesindedir” dediler.

Bir hayli zaman aradım, fakat onu bulamadım.
Sonra bana:
“ Daha bulacağın zaman gelmedi” dediler.
“ İşler vakitlerine tabidirler, rehinlidirler “ buyurdu.

                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Dua ile istenileni Tanrı’nın sevdiği kuluna hemen vermediğini, arattırdığını, uğraştırdığını, bu konuda isteğinin ne kadar samimi olduğunu, bu isteğe kavuştuktan sonra zorlukla bulduğundan kıymetini bilecek kadar geciktirdiğini öğrendik.
2.    Tüm işlerin zamana göre olduğu, Tanrı’nın da zamanı gelince bu işlerin olması için serbest bırakmış olduğunu öğrendik, anladık. 

                                          *
RAVLİ
                                       

Popüler Yayınlar