12 Kasım 2011 Cumartesi

ŞEMS VE RÜYA FİKİR ZİKİR

ŞEMS VE RÜYA FİKİR ZİKİR

Ulu halifeler (Tanrı onların kadirlerini yükseltsin) Mevlana Hazretlerinin anlattılar ki:
Mevlana bir gün müritlere şöyle anlattı:

Hallerimin başlangıcında, sık-sık büyük Mevlana’nın (Bahaeddin Veled) (Tanrı ondan razı olsun) sözlerini okuyordum ve onun kitabının mutlaka kolumun yeninde olması lazım geliyordu.

Mevlana Şemseddin Hazretleri, beni onu okumaktan menetti.
Bende, onun mübarek hatırını gözetmek sebebiyle bir müddet onu okumayı bıraktım.

Bir gece rüyamda, Karatayi medresesinde bir toplulukla oturmuş, o kitabı okumakla meşgul olduğumu gördüm.

Suret âlemine geldiğim (Yani uyandığım zaman) vakit, Mevlana Şemseddin’in kapıdan içeri girdiğini gördüm ve bana:

“ Niçin yine o kitabı okumaya başladın” dedi.
Ben de:
“ Hâşâ! Onu okumakla meşgul olmayalı hayli zaman oldu” dedim.

Bunun üzerine o, dün Karatayi Medresesinde bir toplulukla oturmuş o kitabı okuyordun.
Çünkü rüyaların çoğu, bir fikir ve zikirdir.

Eğer (Bu okumak), senin fikrinde olmasaydı, rüyana girmezdi.” Dedi.

Bundan sonra ben de Şems hayatta olduğu müddetçe o manalarla meşgul olmadım.
                                ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ ŞARK İSLAM KLASİKLERİ 29 AHMET EFLAKİ M.E. B. YAY. 489
                              ***
Neler öğrendik.
Şems Hazretlerinin gördüğümüz rüyadan bile haberdar olduğunu öğrendik.
Rüyanın sahip olduğumuz fikri,
Düşünceyi (Zihnimizde bıraktığı fikir),
İdraki (Anlayış, akıl erdirme),
Zihnin (Anlama, bilme, unutmama kuvveti),
Tasavvur (Zihinde şekillendirme, göz önene getirme), Kuruntu( Kötü olanakları akla getirmek, olmayacak bir şeyin olacağını sanma,
İstek (Bir şeye eğilim, arzu),
Maksat ( Varılmak elde edilmek istenen amaç), niyeti (Bir şeyi önceden isteyip düşünmek, maksat) açık ettiğini öğrendik.
Şems Hazretleri’nin yasak etmesinin sebebinin hayatta olana bağlanıp ondan yararlanmasını ve azami fayda sağlamasını istemek olduğunu öğrendik.
 Yasak ettiği kitapların sahiplerinin değerli olduklarını, ancak ilerleyişi yavaşlattıklarını öğrendik.
Şems Hazretlerinin bir bakışıyla kitaplardan yıllarca birkaç ömür boyunca öğreneceğinin binlerce katını zahmetsiz ve anında hediye ettiğini, müritlerin bunun anlamaları için yasakladığını öğrendik.

RÜYA

Uykudan uyanıklığa geçerken görülen suretlere hüküm çıkarmaya rüya denir.
Rüyanın gerçekleşmesi yorum yapmağa bağlıdır.

Rüyayı iyiliğe yorumlarsan iyiliğe, kötülüğe yorumlarsan kötülüğe gider.
Onun için anlatmadan evvel iyiliğe yorumlayana yorum yaptırmasın.

Rüya tabirini ilim ve din sahibi olanın yapması gerekir.

Rüya 3 sınıfa ayrılmıştır.
Allah’tan gelen ikaz ve işaretler.(parlak renkli rüya)
Nefisten kaynaklanan düşler. (siyah beyaz arası koyulukta)
Şeytanın korkutma ve saptırmalarıdır.(tehlikeli durum, siyah beyaz renkte)

Rüya gören anlatarak gönlünü boşaltmak ister.
Gönlünü boşaltacak temizleyecek kimseye anlatmalısın.

Hüzünlü rüyayı başkasına anlatmamalısın ve sol tarafına tükürerek lanet şeytan demelisin.

Korkulu bir rüya görüp çişini yaptıysan buna çiş rüyası denir ve yorum yapılmaya kalkılmaz.
Kendin kendine kalk çişine yap, yatağı ıslatacaksın demektir.

Rüyanın en gerçek çıkanı gündüz görülen rüyadır.

Mevlana Hazretleri “ Aman rüyayı güzel tabir edin, tatlı dillilerin dudakları gibi şekerler saçın” demiştir.

Yorumlayacak kimse rüya anlatılmadan evvel:
Hayra kavuşan ol,
Fenalıklardan korun,
İyilik bize,
Fenalıklar düşmanlara,
“ Elhamdülillah-i Rab bil âlemin” de ve rüyayı yorumlamaya başlamalıdır.
                          *
RAVLİ


Popüler Yayınlar