6 Kasım 2011 Pazar

ŞEMSE GÖRE MEVLANA MEVLANAYA GÖRE ŞEMS

Yine Sultan Veled şöyle nakletti ki:
Bir gün babam hazretleri Mevlana Şemseddin’i aşırı derecede övdü ve onun sayısız makamlarını, kerametlerini ve kudretlerini anlattı.

Ben inanç ve sevincimden gelip Şems-i Tebriz’inin hücresinin kapısı dışında baş koyup durdum.

Şems-i Tebrizi:
“ Bahaddin, ne latifedir? Buyurdu.

Ben:
“ Babam bu gün sizin yüce vasıflarınızdan çok söz etti dedim.

Bunun üzerine o:
“ Tanrı’ya and içerim ki, ben, senin babanın yücelik deryasından bir damla değilsem de, hakkımda buyurduğunun bin katıyım.” Dedi.

Ben tekrar babama geldim ve baş koyarak:
“ Mevlana Şemseddin böyle söyledi” dedim.

O da:
“ Şems-i Tebrizi kendi nurunu övdü ve kendi yüceliğini gösterdi, buyurduğunun yüz katıdır “ dedi.

                                        ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ Şark İslam Klasikleri 29
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Her iki büyüğümüz de birbirine iltifat etseler de diğerinin gerçek değerini ve yerini gösterdiğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Bu gün o büyüklerimizin manevi kuvvet ve kudretini hissediyor ve görüyoruz.

Sadece yaşamışları, hatıraları, bıraktığı sözler değil canlı tesirini her an görmekteyiz.

Yaşarken güçleri bir ise ölünce bin katına çıktığını biliyoruz.

Tanrı yolunda, Peygamberimizin kılavuzluğunda görünmeyen âlemlerden gittiler ve bugün bizlere fayda sağlamaktalar.

Ey yaren,
Bu büyüklerimizle irtibatını sakın kesmeyesin.
Bizim aciz yaşamımızdan bil ki haberdarlar ve farkında olsak da olmasak da yardımlarını almaktayız.
                                *
RAVLİ


Popüler Yayınlar