24 Aralık 2011 Cumartesi

HÜSAMEDDİN ÇELEBİ AZAP MELEKLERİ

Çelebi Hüsameddin, Mevlana’nın zamanında her Tanrı’nın günü daima Sultanü-l-Ulama Bahaeddin Veled’in ve Şeyh Selahaddin’in (Tanrı ikisinden razı olsun) türbelerine ziyarete giderdi.

Bir gün yine eski âdeti veçhile, ziyarete gelmişti.
Virdini okuduktan sonra çıkacağı zaman geri döndü, mübarek türbeye bir nazar attı ve birdenbire:

“ Hayır, hayır, onu götürmek doğru değildir” diye bağırdı ve bir an sonra gülümseyerek yola koyuldu.

Etrafında olanlar baş koyup bunun sebebini sordular.
O da:
“ Ben, gayb âleminden azap meleklerinin geldiğini ve Alâeddin’in (Mevlana’nın oğlu) ellerini ve ayaklarını ağır zincirlerle bağlayıp götürmek istediklerini gördüm.

O beni görünce ağladı, sızladı.
Onun bu hali yüreğimi yaktı, Hüdavendigar Hazretlerinden ve onun sayısız rahmetlerinden utandım.

Bağırdım ve şefaat (Aracılık) ettim.
Meleklerde şefaatimi kabul edip onu bıraktılar.

Bu Alâeddin, Mevlana’nın oğlu ve Sultan Veled’in bir anneden kardeşi idi.
Tanrı’nın takdiri icabı babasına isyan edip onun hakkını gözetmedi.

Mevlana Şems-i Tebrizi’ye karşı mücadeleye girişti.,Nihayet asi müritlerle beraber oldu.
Alâeddin’i onların azdırdığını ve bu işi yaptıklarını söylediler.

Bunun üzerine Mevlana Hazretleri ondan incinip onun sevgisini mübarek kalbinden çıkarmıştı.

Sultan Veled’den başkasına babalık inayeti nazarı ile bakmazdı.

Alâeddin’in öldüğü gün, cenazesinde bulunmadı, namazını kılmadı.
Bu değişmeyi ancak Tanrı bilir.

ŞİİR:
“ Sen, seninle benim koruduğumuz kalp tahtası üzerine öyle bir yazı yazmışsın ki onu ancak senle ben okuruz.

Sen: “ Baş başa kaldığımız vakit sana söylerim “ dedim.
Bu benimle senin bildiğin şeylerdendir.

                                         ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                         ***
Neler öğrendik:

1.    Kabir hayatının ölümle başlayıp tekrar dirilinceye kadar devam edecek hayata dendiğini öğrendik.
2.    Kabir’in ahret duraklardan ilki olduğunu öğrendik.
3.    Kabir hayatından kurtulursa, sonrasının daha kolay olacağını peygamberimizden öğrendik.
4.    İnsan ölüp de kabre konulunca, Münker ve Nekir ismi verilen iki meleğin sorgulayacağını öğrendik.
5.    İman ve güzel amel (Düşünce ve davranış) sahiplerinin sorulan sorulara doğru cevap vereceğini ve verdiği zaman cennet kapılarının açılıp cennetin nimetlerinin kendisine gösterileceğini öğrendik.
6.    Kâfirler ve münafıklar ise sorulan sorulara doğru cevap veremeyeceklerinden ve veremeyecekleri zaman cehennem kapıları açılarak kendilerine cehennemin gösterileceğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Hüsameddin Hazretlerinin; Mevlana babanın bile kırılıp gönlünden çıkardığı isyan eden oğlu Alâeddin’i, kabir azabından kurtardığını öğrendik.

Ölen birinin durumu rüya yoluyla, çoğu zaman, gönlü açık olanlar ne halde olduğunu görürler ve konuşurlar.

Evliyalar olduğu gibi görürler.
                                  *
RAVLİ

Popüler Yayınlar