13 Aralık 2017 Çarşamba

MEVLANA VE MÜRİT DUASI

İlahi dost, suret bağlamış melek ve nurlanmış felek Mevlana İhtiyareddin İmam (Tanrının rahmeti onun üzerine olsun)  rüyasında Tanrı’nın kendisine şu duayı telkin ettiğini görmüştü.

Bu dua şu idi:

Yarabbi!
Sen benim seyidim (efendim),
Senetim, (sağlam kanıtlım)
Şeyhim, (yol göstericim)
Mutemedim,(inanılıp güvendiğim)
Benim cesedimde ruhumun yerine kaim (vücuduma ve ruhuma yerleşmiş),
Bu günün ve yarının zahiresi (hakikati olduğu gibi gören göz) olan
Din ve hakkın celaline, (Ululuğun göstergesi olarak)
Mevlana Celaleddin’e,
Onun babasına,
Evladına ve bütün mensuplarına kıyamete kadar acı.
Âmin.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
Şeyh nasıl mürit dua ediyor ve ihtiyaç duyuyorsa, mürit de yol gösteren şeyhine dua etmesi gerektiğini ve güzel bir davranış olacağını, Tanrı katından önerildiğini öğrendik.
                        *

RAVLİ 

Popüler Yayınlar