(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini
anlatıyor)
3660.
Onun şarabını (Şems
Hazretlerinin sunduğu Tanrı şarabını) içmişsin;
Peki,
neden darma-dağınsın?
Yüzünün
bağını-bahçesini görmüşsün;
Hadi,
aç kolunu-kanadını, uç gene.
Gene
sarhoş oldum, başım dönüyor, elden-ayaktan bahsetme;
Sözün
geri kalanını gerekse sana, gece git de yarın gel.
Kim
ölür-giderse düşmanı dost olur;
Benim
düşmanımsa ölümümden kör olur gider vesselam.
O
şeker kamışlığı, beni tutar, şekerin ta içine çeker;
Böylesi
ölüme canım gönlüm, kul-köle olsun.
Ad-san
kaygısı, halkı yanıltmıştır da badem şekeri gibi tatlı mı tatlı ömre ölüm adını
takmıştır.
Bunun
içindir ki peygamber, yokluk haznedir (Hazinedir)
demiştir;
Aşağılık
kişiler yanılsansınlar diye hazneye, yokluk adını vermiştir.
Vahiy
onlarda olur;
Hani
ham kişinin, olgun, sızırılmış (Süzülmüş) altına
yol bulamaması için defineyi, yıkık yerlere gömerler ya;
Onun
gibi işte.
Dedim
ki:
“Ey
can, bak da gör, gönlümün üzengisi (Ayak basıp üstüne
çıktığım, dengeli yolculuk ettiğim yer) pek gevşek, pek dar”
Dedi
ki:
“Bundan
böyle, bilgisizlikle dizgin kasıp (Dediğimi duymamak
için) kaçma benden.
Kaçma
da başımdan geçen şeylerin sonucu, dileğince olsun;
Felek
kır atı (İstediğin yere götürmek için), boyuna
senin altında olsun;
Sana
râm (Boyun eğsin)olsun.
Sen,
ölümün, ölümsüz bir yaşayış olduğunu bilseydin gönlün, hiç korkmazdı, durmadan
onu isterdin”
***
DİVAN-I
KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR
BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler
öğrendik;
1.
Allah dostunun
sunduğu Tanrı şarabını içenin sema etmeye başlayacağını, perişanlıktan kurtulacağını
öğrendik.
2.
Mevlana
Hazretlerinin düşmanının bile sözlerine ihtiyaç duyduğunu öğrendik.
3.
Meşhur olmak
kaygısına düşenlerin yanılacaklarını, tatlı ömürden kendilerini mahrum
ettiklerini öğrendik.
4.
Sadece Allah’a
muhtaç olanların arzularının oluştuğu yokluk âleminin hazinesine
kavuşacaklarını öğrendik.
5.
Allah’tan gelen
sözlerin sadece kendini Allah’a muhtaç olan kişilere geldiğini öğrendik.
6.
Yolun
sıkıntılarından kaçmadan amaca ulaşana kadar uğraşı vermemiz gerektiğini
öğrendik.
*
İşte
böyle yaren;
Ölümü
bilmeyenlerin ölüm korkusu çektiklerini, ölümün gerçekte ölümsüz bir yaşayış
elde etmek olduğunu Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
*
RAVLİ