12 Aralık 2017 Salı

MEVLANA VE KONYA VELİLER ŞEHRİ

Mevlana Hazretleri sık-sık buyuruyordu ki, bundan sonra Konya şehrine “ Medinet-ül Evliya= Veliler şehri” lakabını veriniz.

Çünkü bu şehirde her kim dünyaya gelirse veli olur.

Baha Veled’in mübarek (Mevlana’nın babası) cismi ve onların nesli bu şehirde bulundukça, bu şehre kılıç işlemez ve bu şehrin düşmanı sonuna kadar kalamaz, yok olur.

Ahır zamanın afetinden masun kalır.
(Gelecek zaman felaketinden emin olur)

Bir kısmı harap olup izi silinse ve zedelense de tamamıyla yıkılmaz.
Çünkü o harap olsa da bizim hazinemiz onda gömülü olarak kalır.

Şiir:
“ Tatar dünyayı savaşla harap ettiyse de
Harap dünya senin hazineni kendinde saklar
Niçin üzülürsün?”

Nihayet bütün dünyadan manevi erler bu tarafa yöneldikçe burası öyle güzel olacak ki, ölüler bile dirilmeye heves edecekler.

Bizim mana ve sırlarımız bütün dünyayı tutacak.
Bundan başka “ Konya şehrinde neslimizi inkâr eden bir kavim olacak ve bu şehrin insanları rahat etmeyecekler” buyurdu.

Hazretin hizmetçilerinden bir derviş latife yolu ile “ Hüdavendigar’ımızın Bacu’nun askerinden korkmaması ve öyle bir kıyamet gününde o tepenin üzerinde namaz kılması şaşılacak şeydir.

Gerçekten bu ne cesaret ve ne yiğitliktir.
Hüdavendigar’ımız büyük bir pehlivandır” dedi.

Bunun üzerine Mevlana “ Evet, vallahi; bizim peygamberimiz ^Ben insanların en yüreklisiyim, buyurmamış mıdır’ dedi.

Bütün dostlar baş koyup “Aferin” dediler.
Mevlana o anda bu kasideye başlayıp dedi ki:

“ Ben ne bu sarayı, ne de seni tanıyorum.
Ben bu cadı ressamı da tanımıyorum, tanımıyorum.”

Dostlar onun söylediklerini yazdılar, nihayet bu beyitlere vardılar:

“ O hanlar hanından elime bir emir geldi.
Ben Bacu hanını tanımıyorum, tanımıyorum.

Benim de(güzel) Rum ve Türk çehreli gizli dilberim var.
Eğer ben Hülagu’yu tanımazsam ayıp değildir” ilah.

                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Konya evliyaların toplandığı bir yer olduğundan maneviyat kuvveti şehri saracak büyüklükte olduğunu anladık.
2.    Mevlana ve babası ve soyunun nuru o şehri kuşatacağını ve ışığının bütün dünyayı aydınlatacağını öğrendik.
3.    Hazretin Tanrı’dan emir aldığını öğrendik.
4.    Peygamberimizin cesaretini örnek aldığını öğrendik.
5.    Tanrı’mızı güzel yüzlü olduğunu öğrendik
                      *
Yaren;
Veliler, evliyalar hiçbir insanın cesaret edemeyeceği, delilik diye nitelenen şeyleri yaparlar.

 Deli delilik yapar zarar verir.
 Veli delilik yapar fayda verir.

Velinin delilik tanımı cesaretindedir, zorlukların üstesinden gelmededir, herkesin donu kirlettiği durumda kahramanca davranmasındadır.
                      *

RAVLİ

Popüler Yayınlar