20 Aralık 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 3580 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri kendisini anlatıyor)
                              
3580. Bundan başka sanatım yok, bundan başka işim-gücüm yok;
Sanatım da gökyüzü gibi gece-gündüz dönüp durmak, işim-gücüm de.

Güzelimin önünde secdeye kapanmaktan, dilberimin çevresinde dönmekten daha güzel bir iş var mıdır?
Sevgiliden daha güzel bir sevgili kimdir ki?

Pılımı-pırtımı hacce çektim (Mekke’ ye-Medine’ye gitmek için hazırladım), orda yerleşmeyi kurdum;

Pılımı pırtımı Arap aldı, götürdü;
Yerleşip karar etmemi dönüp dolaşma aldı.

Susuz, uykusunda havuzdan, testiden başka ne görür?
Ben de seninle buluşup kavuşmaya susuzum;
Çevrende dönüp dolaşmayı nasıl bırakabilirim?

Secdeye kapandım mı varlıktan kurtulur-giderim;
Tavafa başladım mı Kâbe, şefaatçi olur bana.

Akıllı hacı, niceye bir, yedi-yedi tavaf eder durur?
Ben deli-divane bir hacıyım, kaç kere döndüğümü saymam bile”

Güle dedim ki;
“ Diken de nedir?”
“Sür gitsin onu”;
Dedi ki:
“ Gül yüzüm, onun çevresinde çok döndü dolaştı.

Hava, ateşe, duman sana layık değil “ dedi;
Ateş:
“ Bırak da kıvılcımlarımın, yalımlarımın çevresinde dönsün dursun” dedi.

Aşk beni övdü de dedi ki:
“ O, her gece Ay gibi, başıyla, yüzüyle izimin tozuna uyar, o tozun çevresinde tavaf eder gider.

Gökyüzü gibi bastığın toprağa secde eder;
Kadeh gibi mahmurluğumun çevresinde döner durur.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Sevilip âşık olunan Allah dostunun etrafında hizmet ederek yaklaşmak gerektiğini öğrendik.
2.    Kâbe’nin tavaf edilecek yer olduğunu, fakat ondan daha güzel ve kutsal olanın Allah dostu insanın gönlü olduğunu, bunun etrafında olmak gerektiğini öğrendik.
3.    Kâbe’ye girmekten daha iyi ve önemlisinin Allah dostunun gönlüne girmek olduğunu öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin aşkın çevresinde dönüp dolaştığını, saygıyla davrandığını, Mevlana Hazretlerinin de Şems Hazretlerinin etrafında saygıyla dönüp dolaştığını öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar