5 Aralık 2012 Çarşamba

MEVLANA VE AHİRET YARDIMI

Ediplerin Sultanı Malatyalı Selahaddin (Tanrı ona rahmet etsin) buyurdu ki:

Mevlana Hazretlerine mürit olduğum zaman, Mevlana ihtiyaç sahiplerine, miskinlere yardım etmesi için, her gün Pervane hazretlerine ve başkalarına en aşağı on ile on iki tezkere (pusula) gönderirdi ve hepsinin işi olurdu.

Hiç birinin ki de reddedilmezdi.
Benim içimden de:

 “ Acaba kıyamet gününde de Mevlana bu yardımda bulunacak mı?” diye geçti.

Mevlana:

 “ Allah, Allah! Neden olmasın, ümmetin Salihlerinin orada rahmetleri, şefaatleri ve cömertlikleri olacaktır” buyurdu.

(Salih: yararlı, elverişli, iyi, uygun, yakışır, yetkili, hakkı olan, dinin emrettiği şeylere uygun harekette bulunan)

Nitekim demiştir.
Şiir:

Ümmetimin Salihleri kıyamet gününde benim şefaatime muhtaç değildirler.
Belki onlar da benim gibi başkalarına şefaat ederler.

Onların sözleri orada çok geçer.
Kınında iken kesen kılıcın, kınından çıkarıldığı vakit neler yapacağını tasavvur (zihninde şekillendir) et.

Bu müjde üzerine dostlar şenlik yaparak şükürler ettiler.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

1.   Mevlana hazretlerinin yardım etme yapısında olduğunu öğrendik.

2.   Yardım ederken hem kendi imkânını hem de itibarını kullandığını öğrendik.

3.   Çevresini yardım etmeye teşvik ederek yönlendirdiğini öğrendik.

4.   Hazretin gönülden bağlı olanlara kıyamete kadar yardım edeceğini öğrendik.

5.   Salih kişilerin başkalarına da ahirette yardım edeceğini öğrendik.

6.   Hazretin bedene bağlılıktan kurtulduğu zaman daha fazla yardım edeceğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Hazreti Mevlana Tanrı’nın bize rahmet (acıyan, esirgeyen, koruyan, merhamet eden) olarak gönderdiği büyüğümüzdür.

Etkisi ve yetkisi bildiğimiz kadarıyla kıyamete kadar.

Ancak kıyamette de peygamberimizin sancağına doğru bizleri götüreceğinden endişemiz yoktur.

İnşallah ait olduğumuz bu güzel topluluktan ayrılmadan Tanrının yargısına kavuşuruz.

                             *
RAVLİ

Popüler Yayınlar