16 Aralık 2012 Pazar

TALİH SEVGİLİ OLURSA

Baht ve devlet hususunda şeyhin bir sözü.   100

Adamın biri, bir şeyhe işi gücü iyi er, dedi;
Devlet sana yar olsa ne yaparsın.

Şeyh dedi ki:
Devlet yar olursa ne layıksa, ne gerekse o bilir, o söyler.
Birine devlet yar oldu mu onun işini gücünü o devlet düzeltir gider.

                                      ***
İLAHİNAME. FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                       ***                     

Yaren,

Refah, saadet, nimet verildiği zaman anlamı şudur:

Ey kulum.
Temizlikle, saflıkla, doğrulukla ve özveri ile bana bağlandın, beni sevdin.

Beni tanımak istedin.
Benim dostlarımı sevdin.

Benim dostlarıma saygı duydun.
Sen isteklerini kolayca yerine getirmek için bana ibadet etmedin.

Sana verdiğim nimetlerin farkına vardın şükrettin.
Sıkıntı versem bile benden olduğunu bildiğin için hoşça karşıladın.

Gönlünü temizledin.
Kalbini bana yönelttin, canını bana adadın.

En büyük işleri yaptın.
Senin diğer işlerin bil ki tarafımızdan düzeltilecektir.

Ey kulum daha yaklaş, daha beri gel, daha da beri gel.
Sevgi yolundan aşk gülleri toplayarak gel.

Ümitsizlik, boş vaatler, hayaller yok bu varışta.
Olduğun gibi gel, gel yine gel.

Yanlış yapsan bile sen yapmadın ben yaptım der günahını affederim. Beni en iyi sığınak buldun sığındın.

Seni kovmak şanıma yaraşmaz.
Gel kulum, yaratan benim.

Seni senden daha iyi tanırım.
İmtihan dünyasında iyi yoldasın ama takdir ettiklerim olması için bir zaman daha uğraşacaksın.

Ey kulum yarattığımı niçin sevmeyeyim.
Niçin imkânlarımı sunmayayım Ulu oluşumdan affeder bağışlar, nimetlerimi sunar, seni sevinç içinde görmek isterim.

Gönlümden bu sözleri duyarsın.
İnşallah.

                                              *
RAVLİ

Popüler Yayınlar