16 Aralık 2012 Pazar

TANRI AĞLAYIŞINA BAKAR

Ağlayan meczup 98  

Bir meczup, yol başında tozlar içinde oturmuştu.
Bir zaman inciler gibi gözyaşları saçmada, bir zaman başına tozlar savurmadaydı.

Birisi, ey tozlara bulanmış adam dedi, neden böyle zari, zari ağlarsın?
Meczup dedi ki:

Canım dalgalanıp coşmada.
Onun için mum gibi gözyaşlarına gark oldum.

Ben yalnız ve yalnız Tanrıyı diliyorum ama o hiç beni istemiyor, aldırış bile etmemede.

                                         ***
İLAHİNAME. FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                            *                     
Yaren,

Canının istemesi yetmez, dilinle istemek de yetmez, gözyaşı dökmek de yetmez.

Yani sen ne yaparsan yap Tanrı dilemezse olmaz.
Sakın ben bunları yaptım, Tanrı yapmadı diye bir düşünceye girme.

O yerde ben-sen hitabı veya serzenişinin değeri yoktur.

İbadet edebilirsin ama kabul edilip edilmediğini, beğenilen olup olmadığının takdiri sana düşmez.

Gönül bağlayıp sevgiyle hizmet edersen iyi bir yoldasın demektir. Gönlünde en ufak bir kir dahi bulundurmamaya çalış.(Halisane olmalı).

Kabul edilebilecek her şeye titiz davran.
Kendi kabulümüz yeterli değildir.

Tanrının seni kabul etmesi için, yoluna devam ederken ümit içinde olacaksın.

Allah, vereceği rızkı, ilhamı, ödülü ve başkalarını çalışmanın içinde verir.

                                            *
RAVLİ

Popüler Yayınlar