13 Aralık 2012 Perşembe

SEVDİĞİNİ GÖRMEK BİN YILLIK ÖMRE BEDEL

Bir dervişin Mecnun’a ‘kaç yaşındasın’ diye sorması 18
Bir derviş Mecnun’a:
Oğul kaç yaşındasın diye sordu.

O ahvali perişan er:
Tam bin kırk yaşındayım, diye cevap verdi.

Derviş dedi ki:
A gafil (dikkatsiz)!
Ne söylüyorsun sen?
Yoksa tamamıyla sapıttın, daha ziyade mi delirdin?

Mecnun dedi ki:
Hayli oldu, bir an Leyla, bana yüzünü göstermişti.
Kırk yaşındayım ama bu kırk yıllık ömür ziyan oldu gitti.

Bin yıllık ömür işte Leyla’yı gördüğüm o bir andı, bir anda bin yıl yaşadım ben.

Kırk yıldır kendimdeyim, ömrümün akçesi elimde değildi, yoksuldum.
Fakat o bir anlık zaman bin yıldır.

Hatta Leyla ile olduğum o an, sayısız bir zamandır bence.
Binlerce yıl, o makamda bir andır.

Ne söylüyorum ben, bu da söz mü?
Bundan daha azdır hatta.

Sonsuz varlık bulununca iki âlem (Madde mana âlemi) de yok olur, gider.
Dostum, bir de bak hele.

Bu ne varlıktır ki bir-bir, her zerresi secdededir o varlığın.

Azalıp çoğalmayan varlık, varlıktır.
Orada her şey yok olur gider.

İnsan, o makamda yok oldu mu bütün ziyanları kâr kesilir.
Bütün âlem halkı ona el atsa bir tanesi bile eteğine yapışamaz.

Çünkü ne o kalır, ne öteki.
Onun için halk bir an bile onun çevresine erişemez, izinin tozunu bulamaz.

                                            ***
İLAHİNAME FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.EB. YAY. 392

                                             *
Secde:
Namazda alını, el ayalarını, dizleri ve ayak parmaklarını yere dayamaktan ibaret ibadet vaziyeti.

Manası:

Güncel sorunlardan sıyrılıp, İnanıp, değerli bulup, temizlenip, büyük olarak kabul edip onun tüm yapacaklarına karşı aciz olduğunu huzurunda bildirmek ve teslim olduğunu açıkça göstermektir.

Sevgi ve özveri ile hizmet ederek bağlananların yaptığıdır.
Gururlu ve kibirliler secde etmezler.

Manasını bilip, anlamını anlayıp kavrayana ve uygulayana secde ehli denir veya âşık denir.

                                         *
RAVLİ SEVDİĞİNİN YÜZÜNÜ GÖRMEK

RAVLİ SEVDİĞİNLE BERABER OLMAK yaz Googleden okumalısın.

                                           *
RAVLİ
 

Popüler Yayınlar