11 Aralık 2012 Salı

ALÇAK GÖNÜLLÜK ACIMAK:ARZU DUYMAK AŞAĞILIK VE SUÇLULUK DUYMAK AKILLICA DAVRANMAK APTALCA DÜŞÜNMEK AŞIRILIK ALIŞKANLIK ANLAŞILMAK ANLAMA :ANLAYIŞLI OLMAK ACI


ALÇAK GÖNÜLLÜK:
 (Daha aşağı olanları kendisi ile eşit tutan ya da kendi değerini olduğundan aşağı gösteren) olup gücümü iyilikle kullanırsam güzel sonuçlar alabilirim.

Aşkımı, ailemi ve tüm sevdiklerimi yalnızca para konuları ile ilişkilendirirsem rahatsızlık vereceğimi biliyorum.

Alçak gönüllü yaklaşım, eğitimli ve akıllıların beğeneceği bir davranış olduğunun farkındayım.

Alçak gönüllü olursam bu yaklaşımımın tüm kapıları açacağının farkındayım.

ACIMAK:
Acıma ve dışlanma korkusunu yenerek, yaşamımın denetimini kazandım. 

Anlayış ve şevkat duygusu önde ve öncelikle olursa, kesin kazançlı olacağımın farkındayım.

Amacım, gereksiz acıyı ve rahatsızlık veren duyguyu en aza indirerek, yaşamın keyfini çıkarmak oldu.

Yaşıyorsam; yaşamın zorluklarının olduğunu kabul ederek, yaşamdan sevinç duyuyorum.

Acıyarak devamlı davranırsam, zamanla davrandıklarımın zayıflığına neden olacağımın farkındayım.

Sertlikle davranışımın, kullanılmışlık duygularına yol açtığını gördüm.

Bu konunun normale gelmesi için tatlı-sert fakat hep terbiyeli ve saygılı biçimde olan sertlikle müdahele ederek doğru sonuç elde edildiğini gördüm.

Söylenen sözlerle yapılanların birbirini doğruladığını görerek ve inanarak doğru olanı sağlıklı biçimde yaşamtıma katmaya başladım.

Acıyarak, koruyarak yaklaşım sahibi olursam sınırları iyi belirlersem faydalı biri olacağıma inanıyorum.

ARZU DUYMAK:
Arzu duymak sağlıklı ve hayatta kalmayı sağladığının farkındayım. İhtiyaçlar; yiyecek, içecek, barınma ve giysi gibi isteklerin hayatta kalabilmeyi sağladığının farkındayım ve bu kadarla yetiniyorum.

Sonraki arzularımın pek çoğu hayal kırıklığına uğratabileceğinden, olsada olur-olmasa da olur düşüncesin ile davranıyorum.

Hayal kırıklığının öfkeye yol açtığın farkındayım, bundan dolayı bunalıma girersem veya tedirgin olsam, duygularımı kontrol edemeyeceğim için, akıl sağlığımı bozacağımın farkındayım.

AŞAĞILIK VE SUÇLULUK DUYMAK:
Bir zayıf yanımı herkesin içinde ortaya çıkmasından veya başkalarının benimle ilgili olumsuz düşüncelerini duyduğum zaman, kendimi kötüleyerek, alçağın teki olduğuma, dışlanmaya ve cezalandırmayı hak ettiğime inandığımda, duygularım bulanıklaşıyor davranışlarımın kontrolünü kaybediyorum.

Aklım hep bu düşünceyle meşgul hale geliyor.
Kötü diye tanımladığım düşüncelerimin saplantıya dönüştüğünü görüyorum.

Tedirginliğim rahatsızlığımı, rahatsızlığım da tedirginliğimi etkileyerek olumsuz arttığını anlıyorum.

Her insanın böyle yönlerimin, durumlarının olabileceğini ve benim de olabileceğimi kabul ederek, bunun iyiliğim için olduğunun farkında olarak yanlışlarımı düzeltmeye çalışıyorum.

Kendi kendimle alay etmesini becerebildiğim sürece, üzerimde baskı oluşturmasına engel oluyorum.

AKILLICA DAVRANMAK:
Ana hedeflerime ulaşmak yolunda hoş olmayan, kaçınamadığım belirli şeyler çıkabilir, bunları normal kabul ediyorum. Önleyebilmeyi tercih ederdim ama dünya benim istediğim gibi olacak diye birşey yok.

Hoş olmayan bir şey varsa vardır, yok sayamam. İstediğimi elde etmek için planlar yapıp çabaladığım sürece bu an olan rahatsızlıklar ve güçlükler deyip kabul eder ve katlanabilirsem akıllıca davranmış olurum.

APTALCA DÜŞÜNMEK:
Böyle olmalı veya muhakkak olmalı, kesinlikle olmalı diye dile getirdiğim düşünceler olduğunun farkındayım.

AŞIRILIK:  
Bir konudan kaçarak veya istiyorum diye zoraki bir döngüye kendimi sokmam.

Bu davranışımın benim tüm sağlığımda ciddi sorunlara yol açacağının farkındayım.

Kimileri bu davranışı yaşam biçimine dönüşüp dikey başarı olarak takdim ederler.
Bu arzu beni heveslendirmez.

(Dikey başarı:
Sadece bir konuyu önemseyerek çalışmaktır.
Diğer konular kendiliğinden önemsizleşir)

 ALIŞKANLIK:
Alışkanlık yaratmaya eğilimim olan varlık olduğumu kabul ediyorum.
İyi ve kötü alışkanlıklar edinirim ve öğrenirim.

Alışkanlık kötü ise ortadan kaldırmak için harekete geçmezsem bu hareketlerin daha da kötü bir şekle dönüşebileceğinin farkındayım. İstediğim olmayınca ya da engellendiğinde öfkeden kudurmak gibi kütü alışkanlıklarım var.

İyi alışkanlıkları kendimde çoğaltıkça farkında olmadan edindiğim fena alışkanlıklarımın etkisinin azaldığınının farkındayım.

ANLAŞILMAK:
Anlaşılmaktan çok anlamayı istiyorum, mutlu günlerin böyle oluşacağının farkındayım.

ANLAMAK:
Anlamak için ölçü oluşturan bilgi birikiminin gerekliliğine inanıyor ve bilgi toplayarak anlamak istiyorum.

Anlaşılmayan olmaktan korkmuyorum.

ANLAMA:
Anlamaya çalışırım.
Anlayamıyorsam sevmeye çalışırım.

Sevgi ve anlamanın birbirini tamamlayıp büyüttüğünün farkındayım.

ANLAYIŞLI OLMAK:
Anlayışlı olmak için, karşındakinin durumunu anlamaya çalışıyorum, ona yardım etmek için hazırlık yapıyorum.
Suçlamadan ve acıma duygusu beslemeden imkânlarımı kullanarak ne yapabileceğime karar veriyorum.

ACI:
Acıya katlanırım, fakat bundan hoşlanmam ve elbette tercih etmem.
Az acı veren olasılığı tercih etmekin daha akıllıca olduğunu biliyorum.

Acı çekmeye kendimi fikren hazırladığım için en az acıyı çekiyorum.
Acıdan kaçmaya çalışırsam, uzun süreli daha fazla acıyla karşılaşacağımın farkındayım.

Acıyla birlikte yaşayabilirim.
                                            *
RAVLİ

Popüler Yayınlar