8 Aralık 2012 Cumartesi

MEVLANA VE TELEPATİ

Bir gün Mevlana Hazretleri haberci olarak beni birkaç dostla beraber Kayseri’de Pervane’nin yanına gönderdi.

Çelebi Hüsameddin’e bir mektup yazdırdı.
Bu mektupta icap edeni söylemiş ve mana incilerini delmişti.

Mübarek mektubunu sarığım kenarına yerleştirip baş koydum ve Hüdavendigar’ın mübarek ayaklarını öptükten sonra “ Eğer ağızdan söylenmesi lazım geleni benden sorarlarsa, ne söyleyeyim” diye sordum.

Mevlana “ Sen orada ağzını açınca gerekeni biz söyleriz” buyurdu.

Sultanın ve emirlerin hizmetine ulaşıp Mevlana’nın selamını ilettiğimde, hepsi ayağa kalkıp ikramda bulundular.

Pervane mektubu ayakta tatlı bir eda ile okudu ve metnin her yerinde aferinler dedi.

Bizim isteğimize icabet ederek Hudavendiğarın büyüklüğü hakkında benden “ Hüdavendigar ne yapıyor, mübarek sıhhati nasıldır” diye sordular.

Ben o kadar hakikatler ve ince şeyler söylemişim ki kendimden geçmişim.
Pervane ve emirler “ O hazretten niçin uzağız” diyerek ağladı ve hayıflandılar.

Nihayet Pervane bana “ Çelebi hazretleri sık-sık teşrif buyuruyorlardı, fakat bu seferki kadar sizi marifet ve manalarla dolu görmemiştim “ dedi.

Ben hikâyeyi tekrar anlattım, hepsi birlikte baş koyup aferinler dediler ve çok hediyeler gönderdiler.

                                          *
Arkadaşlarının kendilerine örnek edindikleri İbni Isfehsalar unvanı ile tanınan, müritlerin ariflerinden ve şehrin emirlerinden birinin oğlu olan Çelebi Celaleddin (Tanrı ona rahmet etsin) anlatmıştır.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                       ***
Neler öğrendik:

Mevlana Hazretlerinin telepati yoluyla aynı frekansta olan biriyle sözünü Konya’dan Kayseri’ye ilettiğini ve o kişinin ağız ve dilini kullanarak lazım gelen sözü söylediğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Bu gün bu tür işler yapabilen vardır.
Bu gün telepati ile görüşenler hazırlıktan sonra yaparlar.

Mevlana Hazretlerinin bu özelliği doğal yapısından olduğunu öğrendik.
Düşüncenin gücü olan bu olayı dervişlerde ileri safhalarda elde ederler.

                                  *
RAVLİ

Popüler Yayınlar