7 Aralık 2012 Cuma

MEVLANA VE SITMA

Arkadaşların ulularından İhtiyareddin hazretleri anlatmıştır ki:
Mevlana birdenbire kalktı “ Aleykesselam” dedi ve oturdu.

Biz hiçbir şey görmedik.
Ondan sonra “ İleri gel” dedi ve

“ Sana emredileni yap.
İnşallah beni sabredenlerden bulursun.
(Saffat suresi 102) ayetini okudu ve ne yapmak lazımsa yap” buyurdu.

Çelebi Hüsameddin Hazretleri baş koyup bu hali sordu.
Mevlana “ Gazapla dolu, mavi gözlü ve sarı yüzlü bir şahsın bana doğru geldiğini gördüm.

Bu şahıs bana selam verdi ve “ Ben sıtmayım, bana humma derler” dedi.

Ben de 3 gün misafirim olması için müsaade ettim” dedi ve derhal titremeye başladı.

Üç gün tamam olduktan sonra bir daha sıtma görmedi.
Bütün dostlar Mevlana’ya uyarak üçer gün sıtmaya yakalandılar.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

Bir hastalık geldiği zaman misafir gibi hoş karşılayıp, üç gün misafir edip uğurlamamız gerektiğini öğrendik.

Hastalığı ret etmenin ve savaşmanın yanlış olduğunu, kabullenip onu hoş edip uğurlamamız gerektiğini öğrendik.

Hastalığı bir ruh olarak kabul etmemiz gerektiğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Misafir 3 gün sonunda gitmiyorsa doktor yardımıyla uğurlamaya uğraşırsın.

Hastalığı da sevgi ile karşılamamız ve Tanrı takdiri olarak kabl edip sabır göstermemiz gerektiğini öğrendik anladık.

                                     *
RAVLİ

Popüler Yayınlar