7 Aralık 2012 Cuma

MEVLANA VE RÜYA YOLUYLA YARDIM

Mevlana Şemseddin-i Mardini hazretleri bir meseleye cevap vermekten aciz kalmış ve buna bir fetva vermek için kendinde takat bulamamıştı.

Bir gece Mevlana Hazretlerini rüyada gördü.
Mevlana ona “ O mesele Hidaye’de (fıkıh kitabı) zikredilmiştir.

Filan bapta otuz üçüncü yaprağa kadar say ve sağ sahifenin yedinci satırına bak.

Buradan istediğini elde edip fetvayı yaz ve mezhep mutaassıplarından (yenilik kabul etmeyen, eskiye tutkun) asla endişe etme” dedi.

Sabahleyin kalkıp Hidaye’yi önüne aldı ve o hidayete eriştiren sultanın (yani Mevlana’nın) hidayetiyle (onun rüyada) söylediğini buldu.

Orada Mevlana’nın buyurduğu gibi yazılmıştı.
Fetvayı yazdıktan sonra durumu olduğu gibi Medrese bilginlerine anlattı.

                                      ***
O günü yirmi inatçı, danişment (bilgililer) inkâr kemerini kesip (ret etmeyi bıraktılar) o işin ateşinden kurtuldular ve Mevlana’ya samimi Mürit oldular.

Hidayete (Hak yoluna, doğru yola) uyanların üzerine selam olsun.

ŞİİR:
“ Ben aşkı avucunda bir kadeh olduğu halde gördüm.
Bizim meclisimizden âşıklara selam götür, dedi”

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

Mevlana Hazretlerine gönül bağlayanların sorunları olduğu zaman, Mevlana Hazretlerinin rüya yoluyla yardım ederek yol gösterdiğini öğrendik.

Hazreti Mevlana’nın veliliğini kabul etmeyenlerin bu olağan üstü olayla ikna olduklarını öğrendik.

İşte böyle yaren,

Senin sıkıntından haberdar olur, rüyada kendini göstererek yardım eder.
Bunun gibi sayısız örneğini işittik.

Müridinin yardım çağrısına Allah’ın izniyle cevap verdiğini, öğrendik.
Kişi sıkıntıdayken atmosfere enerjisini yayar.

Mevlana Hazretleri ile aynı frekanstaysa (kanalda) algılar ve yardım eder.
Dün böyle olmuştur ve bu halen devam etmektedir.

Hak yolunda gitmeye, doğru yoldan gitmeye çalışanlara Allah, velisi marifetiyle yardım eder.

Hazreti Mevlana nefsinden yaşarken kurtulmuş olduğundan (ölmeden önce ölmüştür) sende uyuduğun zaman nefsinin etkisinden kurtulursun ki görüşmek, konuşmak için aynı duruma sahip olursun.

Sen soracağını sorarsın cevabını alırsın, aklının anlaması içinde görüntü oluşturulur buna da rüya görmek diyoruz.

Tabii ki Büyük Mevlana’ya ulaşmak zordur ancak imdat istediğin zaman aradaki farka bakılmadan yardım edilir.

                              *
RAVLİ

Popüler Yayınlar