5 Aralık 2012 Çarşamba

MEVLANA VE BİR MÜRİTİN RÜYASI

İlahi dost, suret bağlamış melek ve nurlanmış felek Mevlana İhtiyareddin İmam (Tanrının rahmeti onun üzerine olsun) anlatmıştır:

Bir gün Mevlana Hazretlerine gördüğüm rüyayı anlatıp onun tabirini istedim.

Gördüğüm rüyayı şöyle anlattım:

Bu gece çok engin bir deniz, bu denizin kenarında da bir ağaç gördüm.
Bu ağaç Tuba ağacı gibi son derecede yüksek ve büyüktü.

Sayısız dalları üzerine büyük-büyük kuşlar konmuştu.

Bu kuşların her birisi tatlı bir sesle ıslık çalıyorlar ve “ Sübhan-Allah, Sübhan-Allah) diyorlardı. (Allah’ı her türlü arazlardan, kusur, ayıp ve eksikliklerden tenzih ederim)

Ben bu ululuk karşısında şaşakalmıştım.
Bu rüyamı Mevlana Hazretleri şöyle yordu:

O nihayetsiz deniz, Tanrının azametidir (büyüklük, ululuk).

O büyük ağaç, Muhammet Mustafa’nın (Tanrı’nın selat ve selamı üzerine olsun) mübarek vücududur.

O ağacın dalları Peygamberlerin dereceleri ve velilerin makamlarıdır.
O büyük kuşlar da onların ruhlarıdır.

Kuşların çıkardıkları muhtelif sesler ise onların dilinin lüğatı, sırları ve manalarıdır.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

Bu rüyayı gören kişinin Tanrı ululuğunun ve Peygamberimizin vücudunun ne anlama geldiğini tanıdığını ve anladığını öğrendik.

Konu ile ilgili bu sitede hızlı aramaya

“RÜYA”
“ RÜYALAR VE EKMEK HİKAYESİ”

“MEVLANA VE RÜYADA ÖĞRETİM” yazarak rüya konularını okuyabilirsiniz.

                              *
RAVLİ

Popüler Yayınlar