12 Aralık 2012 Çarşamba

KAYRAMLARLA ÖĞRETİ

Mevlana Hazretleri öğrenmede havuz modelini önermiştir.

Yani öğren havuza at, ne kadar çok öğrenirsen ezberlemeden havuza atmanı ister.

Ve o havuzdan bir damla ağzına aldığın zaman hepsinin tadını ağzında bulursun der.

 
Okuduklarından bir şey anlamıyorsan dahi okumaya devam et.
Bir zaman sonra hepsini birden anlayacağından emin ol.

Buna faş etmek tabiri kullanılır.
Yani gerçek, anlayışına birden verilir.

Diğer bir okuma şekli de anlaya, anlaya gitmedir.
Bu metoda yavaş ilerleme olur.

Bilgi verenin ve verilen bilginin doğru olduğundan kuşku duyanlar içindir.
Yani gerçek, anlayışına az, az verilir.

Allah adıyla başlarsan aldığın veriler doğru olarak anlayışına yerleşir.
Ancak her iki metoda da devamlılık varsa amacına ulaşırsın.

                                         *

 RAVLİ

 

                                 Yarenlerle sobet  4

 

Gönlünden gelip ağızdan çıkan her söz bir zaman sonra gerçekleşir. Ve gelip seni bulur. Çünkü evi sensin.

 

Sevgi bağı güçlenip aşk kuvvetine ulaşınca mesafe önemsizleşir, kelimeler önemsizleşir. Düşünce bağı kuranlar için zaman ve mekân engeli kalmaz. Düşüncen adrese anında iletilir.

 

Kişisellikten, ben ve ben merkezli düşüncelerden kurtulan bütün içinde yerini kolaylıkla yer alır, imkânlardan yararlanılır.

 

Kendini geliştirmek için önce seni bağlayan bağlardan kurtulman, görev ve sorumluluklarını yeniden belirlemen, sınırlar oluşturman, kendini kontrol edebilmen gerekir. Farkında olmak, geliştirmek ve kontrolü defalarca sağlamak için uğraşmalısın.

 

Kontrol sahibi olmak en büyük ara hedefin olmalı.

 

Kişisel çalışmalarında ölçü oluşturmalısın ve kendini bu ölçüye göre değerlendirmelisin. Ölçü dini, ahlaki, hukuki, vicdani olmalıdır. Kendi kendine koyduğun ölçüler bencillikten olur.

 

Öncelikle her konuda bilgi ve fikir sahibi olmalısın. Sonra sevdiğin bir konu üzerinde yoğunlaşmalısın. Bilgi sahibi olmadan fikir söylersen başkasının fikrini yayan olursun. Yani gerçek yüzünü incelemeden, anlamadan o fikrin savunucusu olmuşsundur. Bu duruma devam edersen; kendini kilitlersin, açılıma kendini kapatırsın, sağır ve kör duruma düşersin. Duymak istediklerinden başka her şeye kendini kapatmış olursun.

 

Sana sunulan anlatımları aklın ve anlayışın kabul etmeyebilir. Bu anlatılan hikâyeler gerçek de olmayabilir. Ancak doğru kabul edersen sana anlaman gereken görünmeyen gerçekleri anlamaya başlarsın. Sunulan hikâyeler çok değerlidir.

 

Diğer bir anlatımla her anlatım bilinen bir şey üzerinden bilinmeyen anlatılır. Anlayışına sunulur.

 

Yüksek düzeyde bu anlatımlar işaret diliyle, yani kuşdiliyle, yani remz ile yazılmıştır. Mümkün olduğunca akla yaklaştırmaya çalışılmıştır. Yani anlaman gerekeni hikâyeye ve olay kahramanına yapıştırılarak sunulur. Çalışmaların ilerledikçe bu durumu daha iyi anlarsın. Ancak bu sunulan hikâyeler gerçekten yaşanmış olup, seçilerek ve düzenlenerek, Allah’ın nur katması ile yararlanmanız için sunulmuştur.

 

Öğrenme durumunda iken başkasına öğretmeye çalışma. Tam öğrenemediğin için yeterli ikna edemezsin bu durum da moralini bozar. Ancak bir hazine buldum, yeri şurası sende oradan yararlan diye önerebilirsin. Sakın kendini başkasına bilgiçlik taslamak için bu hazinenin kapısında durup, tanıdıklarına bir iki bahşiş verme. Bencilleşmiş ve yol kesici olursun. Bırak bu hazineden herkes alsın, Allahın hazinesi tükenmez, azalmaz.

 

Anlamada güçlük çekiyorsan, namaz sonrası tekrar secdeye kapanarak Allah’tan ilim isteyin, anlayışını engelleyen perdeleri kaldırması için yalvarın. Bu duadan sonra Allah’ın yasak ettiklerinden uzak dur, sevdiği davranışları yapmaya çalış, eski yanlışlarını hatırlayarak tövbe et. İnsanlara borcun varsa veya söz verdiysen yerine getir.

 

Hikâyelerde anlatılan nesnelere yaptığı iş bakımından anlamlandırılmıştır.

 

Olay ve kişi ile bilgi verilip aklın kabul edebileceği şekle sokulmuş. Sonra akıldan gönle gidecek şekilde anlam yüklenmiştir.

 

Her şeye değeri biçip, layık olduğu kadar değer vermelisin. Bu duruma önem vermezsen kafan karışır, ilişkiler karışır, sözler karışır, algılaman karışır.

 

Okuyarak yeni tanıştığın bilgileri eski bilgilerini onaylamak için kullanırsan yeni bilgi misafir durumuna düşer. Eski bilgin yararsız ise bilgi bahçenden yol at.

 

Sen kendi ilerlemeni göremezsin ancak yakın çevren olumlu gelişmeler içinde olduğunu söyler.

 

Seni istediği gibi kullanmak isteyenler bu uyanışına engel olmak için bu işler, boş işler, para getirmiyor diye yolunu vurmaya çalışır.

 

Kendini gelişmesini durdurmuş olanlar, iyi de olsalar senin gelişmene engel olurlarsa fenalık yapmış olurlar. 

                                                                                  RAVLİ

Popüler Yayınlar