4 Aralık 2012 Salı

MEVLANA VE DUA

Mevlana, Arabî senin başlangıcı olan muharrem ayının başında yeni ayı gördüğü vakit, şu duayı okurdu:

Ey benim Tanrım.
Sen ezeli,

Ebedi ve
Kadimsin (eski dostum).

Bu yeni senedir.
Ben senden,

Beni recim (taşlanmış, lanetlenmiş, kovulmuş) olan şeytandan koruyacak,
İffet (temizlik, namus),

İsmet (masumluk, günahsızlık, temizlik, haramdan, namusa dokunur hallerden çekinme)

Fenalık yapmağı çok emreden nefse galip gelmek,
Beni sana yakınlaştıracak şeylerde meşgul etmek ve

Senden uzaklaştıracak şeylerden çekinmek için
Yardım isterim.

Ey Tanrı,
Ey Rahman ve

Rahim ve
Celal ve

İkram sahibi,
Rahmetinle bu duamı kabul et.

                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
DUA

Allah’a kabul edileceğini bilerek yalvarınız.
Allah’ın yoluna yakın olmayan ve bu konuda dikkat etmeyen kalbin duası kabul edilmez.

”La havle vela kuvvete ilah billa” sözünü çok söyleyiniz.
Bu mübarek söz cennet hazinelerine kavuşmak içindir.

Peygamberimiz inananlar topluluğu için yersiz korkularından, sıkıntılarından, beceriksizlikten, tembellikten, ağır hareket etmekten korumak için Allah’tan yardım istemektedir.

Yarabbi!

Senden karışık olmayan, düzgün giden, sağlıklı ve uzun, hesabını ölmeden önce yapan bir hayat isterim, Ahrette değersiz ve aşağılık olmamak isterim.

Yarabbi!

Senden doğru yolu gösteren, yaradılışta ve geçinmekte aza razı olan, haramdan uzakta duran zenginlikte olmak isterim.

 
Ya Rab!

Borçtan, düşmanın üstün gelmesinden, hata yapıp söz işitmekten sana sığınırım.

Halkın güç işlerini kanunun ve aklın dışında güçlüğe koşanın, Allah’ım sen de o adamı güçlüklere düşmekle cezalandır.

İlahi!

Senden sağlık, mutluluk ve güzel ahlak isterim.

 
3 kişinin duasını Allah kabul etmez:

1. Yıkılacak bir yerde oturup, yarabbi beni koru diyenin.
(Akıl ve bilgiyi tedbir için kullanmayan)                                                                                         

2. Sokakta yatanın kaldığı yerin ve mahallenin korunmasını isterse.
(Kendine ait olmayan istekte bulunması)

3. Bağlamadığı hayvanını bağla diye istekte bulunmasını.
(Kendisinin yapması gerekeni yapmayıp, Allah’ı emrinde olan biri gibi düşünmesi)

En çok iyilik ettiğinin kötülüğünden korun.
(İyilik ettiğin zaman Allah’ın sevdiği insan olursun)

Şeytan bu durumunu bozmak ve iyilik yolunda gitmene engel olmak için iyilik yaptığına tesir ederek sana kötülük yaptırır ve senin iyilik yolunu kapatır.)

3 sınıf insanın saçma davranışlarına karşı duaları kabul edilmez:

1. Eşi ahlaksız olduğu, kendisini rahatsız ettiği, incittiği halde boşamayıp davranışının düzeleceğini bekleyenin.

2. Birisinde alacağı olup senetlerini kullanmayıp senetleri borçluya verenin.

3. Malını batakçıya kaptırıp da haklarının gelmesini bekleyenin.

İlahi!

Helal mal verip haramdan uzak kıl, kendinden başkasına muhtaç etme.
İnanan kardeşine o yokken yapacağın dua geri çevrilmez.

Yarabbi!

Bize dünyada da ahirette de iyilik ver.
Cehennem azabından koru.

Yarabbi!

Geçim sıkıntısından, alçaklıktan, küçük düşmekten, haksızlık görmekten, haksızlık etmekten sana sığınırım.

Beni bunlardan uzak kıl.

Bir inanan diğer inananın arkasından her ne için dua eder ne isterse bir melekte onun bir misli dua eden adam için olsun diye dua eder.  

Hayatta büyük zorluklara uğradığınız takdirde
HASBİN-ALLAH VE NİMELVEKİL sözünü söyleyiniz.

Bir babanın oğlu için duası, peygamberin inananları için hakkındaki duası gibidir.

Ezan okunurken ve namaz oturuşunda yapılan dua kabul edilir.
Allah, İbadet eden ellerini kaldırıp benden istemezse kızarım.

İstemezse ya bilmediğinden ya da kendini beğenmişliğindendir.
Kur’anı kerim her ne zaman okunup bitirilirse (hatim) sonunda yapılan dua kabul edilir.

Tebareke (mübarek etsin) suresi (Mülk) devamlı okunması kabir azabından emin olmayı sağlar.

Her gece Yas-i Şerif okuyan inananın küçük günahlarının bağışlanmasına sebep olur.

Peygamber olarak benim gözüm uyur, fakat kalbim uyumaz.
Allahı anmaktan gücü kalmaz.

Allah!

Beni andıkça teşekkürünü yapmış olursun, unuttukça hakkını unutmuş olursun.

Bir kimsenin sevdiği aleyhinde yaptığı kötü duasının kabul edilmemesini peygamber olarak Allah’tan istedim.

Allah’ı ve ahireti düşünmek gibi büyük bir ibadet olamaz.

Kalbinde Allah aşkını taşıyan, anan, ruh hastalığı olan kıskançlıktan, iki yüzlülükten, ben merkezli düşünmekten kendini kurtaracak ilacı bulmuştur.

Peygamberimiz duasında:

İlahi!
Beni yasaklanan yanlışlardan doğu ile batı arasını açtığın kadar uzak tut.

 
İlahi!
Beyaz kumaş kirden pastan nasıl temizlenirse beni yasaklanmış yanlışlardan öyle temizle.

 
İlahi!
Geçmişte yaptığım yanlışlardan su ile kar ile dolu ile tertemiz yıka.

                                           ***
Benim sözümü işitip anladıktan sonra başkasına ulaştıranın Allah yüzünü ak etsin.

                                  (Sahihi Buhari tercümesi)

Ulu peygamberimize binlerce salât ve selam olsun.

                         *

RAVLİ

Popüler Yayınlar