12 Kasım 2016 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 710 İNCİ BEYİT

(Hazreti Mevlana Allah’ı ve herkes uyurken uyanık kalmanın önemini anlatıyor)
710- Ben kan içiyorum (Aşk gıdası alıyorum), sen yemek yiyorsun;
Elbet yemek uyku getirecek;
Meydanda bu, uyu, uyu.

Ben akıldan-fikirden (Düşünme, anlama, kavramadan) de ümidimi kestim, baştan (Yaşamaktan) da;
Sense ter-ü taze (Çok taze) bir akıl-fikir umuyorsun, yat, dal-uykuya.

Harf elbisesini yırttım, sözü bıraktım;
Sen çıplak değilsin, elbisen (Toplumun töresi, adetleri, baskıları) var, uyuyakal.

Bil ki tecelliden (Bu belirmeden, görünmeden, ortaya meydana çıkandan), sarhoş olan, Ay’a bile kılavuz olur, yol gösterir.

Gün ortasında deve minareye çıkar da herkes görüp dururken birisi tutar, nerde-nerde derse bil ki kördür o adam.

Aşığın çevresinde yüz binlerce ham kişi olsa iki gözümü de bağla benim, âşık nerdedir, göstereyim sana.

Gel yanıma, kulağını bana ver de söyleyeyim;
Çünkü ağzımdan, dudağımdan, bir peri yüzlü güzel söylemede benim.

Benim perime âşık olan adam, ne Âdem’den doğmuştur, ne de anası Havva’dır onun.

Ay yüzlü güzelimi gören, güneş gibi ateşler içine düşerse, gök gibi başsız-ayaksız kalırsa şaşma.

Kanlar içinde yuvarlanan şu kesik başa bak, bir an bile durup dinlenmiyor, yoksa Yahya’nın başı mı bu?
                                *
Neler öğrendik;
1.    Yemeğin uyku getirdiğini öğrendik.
2.    Aşk derdinde olanın yemeğin, içmenin, uyumanın aklına gelmediğini öğrendik.
3.    Aşk insana kendini gösterince her şeyin ona yol gösteren kılavuz olacağını öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerinin sözlerinin kendi sözü olmadığını, aşkın, ilahi âlemin, Allah’ın bizlere armağan ettiği doğru yolu gösteren, doğru yolu aydınlatan güzel sözleri bize söylediğini öğrendik.
                         *
İşte böyle yaren;
Hazreti Mevlana ahrete gittiği halde hala sözlerinin yazıyla söylenip gözlerle okunup duyulduğunu, kıyamete kadar da sözlerinin devam edeceğini çünkü kendi sözleri olmayıp ilahi âlemin sözlerini söylediğini öğrendik, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar