1 Kasım 2016 Salı

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 490 İNCİ BEYİT

(Hazreti Mevlana kendini aşkı ve Şems Hazretlerini anlatıyor)
490-  Kutluluk (Uğurluluk), seher çağı geldi de üç öpücük verdi bana, kutlu olsun.
Yardıma erdiğim sabah kutlu olsun.

A gönül, hatırla bakalım, dün gece ne rüya görmüştün ki bu sabah kutluluk, bir kapı açtı bana.

Yoksa rüyamda şunu mu görmüştüm?
Ay gelmiş, beni almış da göklere götürmüş, göklerin üstüne çıkarıp bırakmış.

Gönlü, onun yoluna düşmüş, yıkılmış gördüm, işte şu an, bu hal geldi başıma diye nağmeleşmedeydi, ezgiler yakmadaydı.

Aşkla gönlümün arasında çok işler var, azar-azar hepsi de geliyor hatırıma şimdi.

Görünüşte aşk, bende doğmuş görünüyorsa da inanma, sen, gerçek olarak şunu bil ki aşk, beni doğurmuştur (Mevlana Hazretlerinin icadı değil).

Ey sıfatları beliren, zatı can gibi gizli olan, zatına and olsun ki bütün dileğim, bütün isteğim ancak sensin benim.

Daima senden öpücükler gelmede, fakat tabiat perdelerinin ardındayım, kim öpüyor beni, kim öptürüyor bana kendini, göremiyorum ki bunu.

Bana acımaktan vazgeçme, yoksa yokluğa düşerim, orda amanın, amanın, yardım edin bana diye feryada başlarım.

Öpücük vereceğine söğse (Küfretse) beni gene memnunum, bir işitir, düşmüş ustayla arama;
Elden ne gelir?
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’ın sevmesini, takdir etmesini öpücük almak ile hissedip anlayabileceğimizi fakat öpeni göremeyeceğimizi öğrendik.
2.    Allah’ın bizi yükseltmesini ancak rüya ile görüp anlayabileceğimizi öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin Allah’ın hitabını, hakaret bile olsa sözünü, kendisini öpmesinden daha çok arzu ettiğini, bu sözün her insanın fayda göreceği söz olacağını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar