2 Kasım 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 500 İNCİ BEYİT

(Hazreti Mevlana kendini aşkı anlatıyor)
500-  Kulağımı tutmuşsun, çekip götürüyorsun beni, fakat nereye nereyedek (Nereye kadar)?
Hele söyle, gönlündeki ne, nereye götürmek istiyorsun beni?

Dün gece ne pişirdin bana azizim (Sevgide üstün tuttuğum) benim?
Allah bilir, gene aşkın başında ne sevdalar (Güçlü tutkular, istekler)  var.

Göğün de, yerin de, yıldızların da kulakları elinde;
Nereye gidiyorlar?
Gel dediğin yere ancak.

Her varlığın bir kulağını tutmuşsun, benimse iki kulağımı;
Ben de kulaklarımı çınlatacak kadar yüce bir sesle var ol, yaşadıkça yaşa diye bağırıyorum.

Kul kocayınca sahibi azat eder (Serbest bırakır) onu;
Bense kocadım, yeni baştan kul etti kendine beni.

Kıyametin şiddetinden çocukların bile saçları ağardı da mezarlarından saçları bembeyaz olarak kalkmazlar mı?
Hâlbuki senin kıyametin ihtiyarların (Yaşlıların) bile saçlarını karartır, gençleştirir onları.

Ölüyü diriltirsin, ihtiyarı gençleştirirsin;
Ben de sustum işte, duaya koyulayım bari.

Tanrı, kıskançlığından Âdem’e her şeyin adını öğretti de, Âdem, Tanrı yüzüne perde olan bütün kâinat cüzlerini (Parçalarını) varlığın tümü olarak gördü.

Hâlbuki kıskançlık bir başkasına karşı duyulur, başka bir var, başka bir varlık yokken o biricik Tanrı, ne diye iki gösterdi.

Şu susup duran kâinatın ağzı, sırlarla dopdoludur;
Böyle olduğu halde harfleri ölçüp biçen, sözleri örüp düzen, güzel sözler söyleyenlere ne mani (Engel) var ki susuyorlar?
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1. Aşkın tuttuğu kişiyi istediği sekle çevirdiğini öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Kıskançlığın sırları görmeye engel olduğunu öğrendik, anladık.

RAVLİ KISKANÇLIK-HASET yazarak Google den geniş olarak okumalısın.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar