1 Kasım 2016 Salı

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 480 İNCİ BEYİT

(Hazreti Mevlana kendi huyu ile Allah’ın huyunun uyumunu anlatıyor)
480-  Birazını gösterdim, geri kalanını sen bil, sen öğren;
Kendi huyundan, Tanrı huyuna ulaşmaya bak, yola düş.

Tanrı bana şarap (Kendinden geçirecek) verdi, sana sirke (Hoşnutsuzluk);
Kısmet buymuş ne benim çekişmeme lüzum var, ne senin çekişmene.

Şarap gülün nasibi, mahmurluk (Sersemlik) dikenin payı;
O herkesi tanır, kim neye lâyıksa onu verir ona.

Şeker, senin gönlün olsun diye ekşi olmaz ya;
Yeri-yurdu helvanın gönlüdür.

Sana feryat etmeyi vermiş, feryat ededur.
Beni de kendisine çalıcı yapmış, üfleyip duruyor bana.

Sevgili yüzüme şeker-şeker diye bakmada, ben de onun yüzüne dalayım (Kendimden geçeyim) da görünüşten-gösterişten kurtulayım.

Âlemde ekşi şeker varsa benden de ekşi bir surat um (Bekle), böyle bir şey yoksa olmayacak şeyi arzulama, olmayacak şeyin üstüne düşüp durma.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Allah nasıl davranıyorsa benzer bir anlayışla davranmaya, kişiliğimizi uygunlaştırmaya çalışmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Herkesin nitelikleri, özü, eylemleri, davranışlarıyla bir şey elde etmeye hak kazanmış olana Allah’ın o kimseye uygun olanı, yaraşanı verdiğini öğrendik.
3.    Allah’ın huyuyla huylanmak için önce Allah’ın huyunu Allah dostlarından ve Allah’ın gönderdiği Kur’anı Kerimden öğrenmemiz gerektiğini öğrendik.
4.    Olacak bir işin peşine düşmemiz gerektiğini öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Allah’ı yarattıklarına bu dünyada görev verip davranışlarını devamlı imtihan edip değerlendirdiğini, kim neye uygun ise ona tatlı veya ekşilik vererek yüzünden okunacak duruma getirdiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar