Bu vadi Allah’a yönelmek,
toplumun sana inandırdıklarından soyulup kendini Allah’a adamak konağı (durağı)
gelir.
Bütün yüzler bu vadiye
yönelse herkes, bir gömlekten baş çıkarır.
Sayı, çok da olsa, az da olsa
bu yolda birlikte birleşir, hep bir olur.
Her sayı, birin bir kere daha
tekrarından ibarettir zaten.
Sayı, çok olsa her sayıda
daima bir vardır.
O bir sayısı boyuna
tekrarlanır da tamam olur.
*Fakat şuracıkta sana görünen bir, o tek Tanrı değildir ha.
Sayıda tekrarlanıp duran birdir!
Bunun ne haddi vardır, ne
hesabı.
Şu halde geçmişe de bakma,
geleceğe de!
Geçmiş de, gelecek de daima
olarak mahvoldu gitti mi arada ne kalır?
Hiç!
Mademki her şey hiçtir,
hiçlikten ibarettir;
Mademki bütün bunlar hiçtir,
hakikatte yokluktan başka ne vardır ki?
Bir aziz meczubun birine”
Âlem nedir?
Şu kurulu düzeni bir
anlatıversene” dedi.
Meczup dedi ki:
“Bu şan ve şöhretle dolu olan
âlem yüz türlü şekillerle donanıp bezenmiş bir taneye benzer.
Birisi baştan aşağı bir el
sürdü mü şüphe yok ki bütün o şekilleri bozar, hepsi de bir tek mum olur gider.
Mademki hepsi mumdur, mumdan
başka bir şey değildir;
Yürü vazgeç, o kadar donantı,
bezenti de ancak bir şeyden ibarettir!
Her şey, bir şey oldu mu
ikilik kalmaz.
Burada benlik de ortadan
kalkar, senlik de!
***
MANTIK AL- TAYR 2
Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)
***
Daha iyi anlaşılması için:
RAVLİ BİR OLMAK
RAVLİ YOK OLMAK VE EMANET yazarak Googledan okumalısın. Yaren,
RAVLİ KENDİNİ YOK
SAY ARADAN ÇIK
RAVLİ KAYBOLMAKRAVLİ BİR OLMAK
RAVLİ YOK OLMAK VE EMANET yazarak Googledan okumalısın.
İnanç yolu üzerinden
gittiğimiz bu yolda çabuk kazanım sağlaman hedeflenmiştir.
Normal, dengeli, öz güven
sahibi, sakin bir yapıda, iletişim kurabilen biri olmanı sağlamaya çalışıyoruz.
Tutarlı biri olmak istemez misin?
Aslında küçük yanlışları sana
fark ettirerek düzeltmeni sağlamaya çalışıyoruz.
Sana sunulanlar aslında
bildiklerindir.
Tekrar hatırlatarak bir daha
düşünmeni sağlamaya çalışıyoruz.
Anı yaşamak farklılıkları
fark etmek ve o an ne yapılması gerekiyorsa hemen yapman içindir.
Gecikmiş bir davranışı doğru
olarak yapsan da yeterli beğenilen olmaz.
Sen düşüncen geçmişte ise
veya gelecekte ise anı yaşayamazsın ve doğruyu yapamazsın.
Çünkü o anı anlayıp, değerlendirip
üstüne düşen görevi yapamazsın.
Yani aklın başında değildir.
Belli yaşam süreci sonunda:
1.
Bölgeci bir
olmuşsundur.
Çevreni benim diye sahiplenip aşırı koruyuculuk yapıyorsundur.
2.
Dominantsındır.
Ben bilirim, benim dediklerim doğru.
Benim dediklerim yapılmalıdır diye
zorlayan biri olmuşsundur.
3.
Nevrotik
davranışlar içinde olabilirsin.
Ruh ve karakter yapın dış etkilerle
bozulmuştur.
İçgüdülerin, bilincin, yasaklar (dini, ahlaki, kanuni, vicdani ve
çevre) birbirisi ile uyum halinde değildir.
Öz kişiliğinden uzaklaşmışsındır
ama çevrene belli etmemeye çalışıyorsundur.
Bunalım ve zorunlu davranışlar
baskısı altındasındır.
Geçmişle hesaplaşmayı bırak,
gelecek kaygısı çekme, anı yaşa.
*
İhtiyaçlar karşılanmadıkça
problem çıkacağının farkında olmalısın.Anlatmaya niye uğraşıyorsun ki!
Anlamaya ve anlayışlı olmaya
çalışmalısın.
Bir gittiğin yol yoksa kimse
zaten seni takip etmez, sözlerine değer vermez.
Heyecan güzeldir ama sükûnet
daha da güzeldir.
İstikrarlı ve basit davranan
biri neden olmayasın!
Sen mutluysan çevren de mutlu
olarak mutlu bir yaşam geçirmesini istemiyor musun?
Akıl ve akılla kabul edilen
sağduyuya neden sahip olmayasın!
Başkalarını etkilemek için
neden boş uğraşı içindesin!
Duyguları değiştirmeye
çalışmamalısın, kendi zihnini değiştirmeye çalışmalısın.
Fiziksel değişim yerine
zihinsel değişime önem vermelisin.
Bir şey duymak için uğraşma,
hissetmeye bak.
Geçmiş olaylardan bahseden
geçmişte kalmıştır ve zayıf kişi olduğunu gösterir.
İşte böyle yaren bizim
dikkatimizi çeken, yanlışa götüren o kadar çok uğraşı var ki; öz olan biri
görmekte zorlanıyoruz, şaşırıyoruz.
Zaman içinde oluşan
aşırılıklarından kurtulmalısın.
Her şeyin birbiri ile bir
şekilde ilişkisi olduğunu görmelisin.
Her şeyin birbiri ile bağlı
kılındığını görmelisin.
Birliğe biri bulmaya, özü
bulmaya yönelmelisin.
*
Allah’ın bir olduğunu ispat
etmek için uğraşmıyoruz.Var olan, gerçek olan ispat etmek için uğraşılmaz.
Kabul veya ret edersin aklına
göre.
*
RAVLİ