23 Kasım 2012 Cuma

TEVHİT VADİSİ

İstek <> aşk <> marifet <> istiğna (tok gözlülük) vadisinden tevhit vadisine geldik.

Bu vadi Allah’a yönelmek, toplumun sana inandırdıklarından soyulup kendini Allah’a adamak konağı (durağı) gelir.

Bütün yüzler bu vadiye yönelse herkes, bir gömlekten baş çıkarır.
Sayı, çok da olsa, az da olsa bu yolda birlikte birleşir, hep bir olur.

Her sayı, birin bir kere daha tekrarından ibarettir zaten.
Sayı, çok olsa her sayıda daima bir vardır.

O bir sayısı boyuna tekrarlanır da tamam olur.

*Fakat şuracıkta sana görünen bir, o tek Tanrı değildir ha.
Sayıda tekrarlanıp duran birdir!

Bunun ne haddi vardır, ne hesabı.
Şu halde geçmişe de bakma, geleceğe de!

Geçmiş de, gelecek de daima olarak mahvoldu gitti mi arada ne kalır?
Hiç!

Mademki her şey hiçtir, hiçlikten ibarettir;
Mademki bütün bunlar hiçtir, hakikatte yokluktan başka ne vardır ki?

Bir aziz meczubun birine” Âlem nedir?
Şu kurulu düzeni bir anlatıversene” dedi.

Meczup dedi ki:
“Bu şan ve şöhretle dolu olan âlem yüz türlü şekillerle donanıp bezenmiş bir taneye benzer.

Birisi baştan aşağı bir el sürdü mü şüphe yok ki bütün o şekilleri bozar, hepsi de bir tek mum olur gider.

Mademki hepsi mumdur, mumdan başka bir şey değildir;
Yürü vazgeç, o kadar donantı, bezenti de ancak bir şeyden ibarettir!

Her şey, bir şey oldu mu ikilik kalmaz.
Burada benlik de ortadan kalkar, senlik de!

                                    ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      ***
Daha iyi anlaşılması için:

RAVLİ KENDİNİ YOK SAY ARADAN ÇIK
RAVLİ KAYBOLMAK
RAVLİ BİR OLMAK
RAVLİ YOK OLMAK VE EMANET yazarak Googledan okumalısın.
 
Yaren,

İnanç yolu üzerinden gittiğimiz bu yolda çabuk kazanım sağlaman hedeflenmiştir.

Normal, dengeli, öz güven sahibi, sakin bir yapıda, iletişim kurabilen biri olmanı sağlamaya çalışıyoruz.

Tutarlı biri olmak istemez misin?
Aslında küçük yanlışları sana fark ettirerek düzeltmeni sağlamaya çalışıyoruz.

Sana sunulanlar aslında bildiklerindir.
Tekrar hatırlatarak bir daha düşünmeni sağlamaya çalışıyoruz.

Anı yaşamak farklılıkları fark etmek ve o an ne yapılması gerekiyorsa hemen yapman içindir.
Gecikmiş bir davranışı doğru olarak yapsan da yeterli beğenilen olmaz.

Sen düşüncen geçmişte ise veya gelecekte ise anı yaşayamazsın ve doğruyu yapamazsın.
Çünkü o anı anlayıp, değerlendirip üstüne düşen görevi yapamazsın.

Yani aklın başında değildir.
Belli yaşam süreci sonunda:

1.   Bölgeci bir olmuşsundur.
Çevreni benim diye sahiplenip aşırı koruyuculuk yapıyorsundur.

2.   Dominantsındır.
Ben bilirim, benim dediklerim doğru.
Benim dediklerim yapılmalıdır diye zorlayan biri olmuşsundur.

3.   Nevrotik davranışlar içinde olabilirsin.
Ruh ve karakter yapın dış etkilerle bozulmuştur.
İçgüdülerin, bilincin, yasaklar (dini, ahlaki, kanuni, vicdani ve çevre) birbirisi ile uyum halinde değildir.
Öz kişiliğinden uzaklaşmışsındır ama çevrene belli etmemeye çalışıyorsundur.
Bunalım ve zorunlu davranışlar baskısı altındasındır.
Geçmişle hesaplaşmayı bırak, gelecek kaygısı çekme, anı yaşa.

                                         *
İhtiyaçlar karşılanmadıkça problem çıkacağının farkında olmalısın.
Anlatmaya niye uğraşıyorsun ki!

Anlamaya ve anlayışlı olmaya çalışmalısın.
Bir gittiğin yol yoksa kimse zaten seni takip etmez, sözlerine değer vermez.

Heyecan güzeldir ama sükûnet daha da güzeldir.
İstikrarlı ve basit davranan biri neden olmayasın!

Sen mutluysan çevren de mutlu olarak mutlu bir yaşam geçirmesini istemiyor musun?

Akıl ve akılla kabul edilen sağduyuya neden sahip olmayasın!
Başkalarını etkilemek için neden boş uğraşı içindesin!

Duyguları değiştirmeye çalışmamalısın, kendi zihnini değiştirmeye çalışmalısın.

Fiziksel değişim yerine zihinsel değişime önem vermelisin.
Bir şey duymak için uğraşma, hissetmeye bak.

Geçmiş olaylardan bahseden geçmişte kalmıştır ve zayıf kişi olduğunu gösterir.

İşte böyle yaren bizim dikkatimizi çeken, yanlışa götüren o kadar çok uğraşı var ki; öz olan biri görmekte zorlanıyoruz, şaşırıyoruz.

Zaman içinde oluşan aşırılıklarından kurtulmalısın.
Her şeyin birbiri ile bir şekilde ilişkisi olduğunu görmelisin.

Her şeyin birbiri ile bağlı kılındığını görmelisin.
Birliğe biri bulmaya, özü bulmaya yönelmelisin.

                                          *
Allah’ın bir olduğunu ispat etmek için uğraşmıyoruz.
Var olan, gerçek olan ispat etmek için uğraşılmaz.

Kabul veya ret edersin aklına göre.

                                          *
RAVLİ

Popüler Yayınlar