24 Kasım 2012 Cumartesi

TANRI’YI SEÇMEK

Perdeleri açıp âlemi meydana getiren yaratıcı Tanrı, Davut Peygamber’e

Dedi ki: Dünyada güzel olsun, çirkin olsun, meydanda olsun, gizli bulunsun;

Ne varsa.
Hepsinin yerine konacak bir şey bulursun, yalnız benim yerime koyacak bir şey bulamazsın;

Bana eşit ve benzer yoktur.

Mademki benim yerime konacak bir şey yok;
Bensiz olma.
Canını üzme.
Senin canına canan olarak ben kâfiyim!

Ey bir şey elde etmeye savaşan, senin bana daima ihtiyacın vardır;
Bana muhtaçsın, bir an bile benden gafil olma!

Bir an bile bensiz yaşamaya dileme.
Benden başka önüne ne gelirse gelsin isteme!

                                       *
Ey dünya dileyen, gece gündüz bu işin derdine düşen,
Hakikatte iki âlem de dilediğin odur.

O, yalnız bir deneme yüzünden mabudun (kendisine ibadet edilen) değildir, hakiki mabudundur.

O bu ıstırap yurdu dünyayı sana satmaz, sen de sakın bu dünyada onu satma!

Onun yerine ne seçersen seç, puttur (İnsanların taptıkları heykel veya resim).
Onu bırakıp cana sarılmak, canı, ona tercih etmek bile kâfirliktir.

                                  ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      *****
Yaren,

Şüphesiz ki Allah, kendisine eş koşulmasını asla bağışlamaz.
Bundan başkasını (günahları) dilediği kimse için bağışlar.
Kim Allah’a ortak koşarsa, gerçekten pek büyük bir günah işlemiş olur.”
(Nisa 4/48, 116)

                                           *

RAVLİ

                                      

 

Popüler Yayınlar