24 Kasım 2012 Cumartesi

TANRI’DAN NASIL UZAKLAŞILIR


 
Ulu Tanrı, tertemiz olan Davut Peygamber’e dedi ki:
Kullarıma söyle, de ki, ey bir avuç topraktan ibaret kullarım.

Cehennemim, cennetim olmasaydı bana kulluk etmeniz yerinde olmaz mıydı?
Nurum ateşim olmasaydı, benimle hiç işiniz olmaz mıydı ki?

Benim öyle büyük bir hakkım var ki bana ne bir şey umarak (beklenti içinde) tapmalı ne de korkarak!

Fakat ummak ve korkmak olmasaydı nerden benimle işiniz olacaktı?

Hâlbuki mademki ben Tanrı’yım;
Bana daima canla, gönülle kulluk etmeniz lazım!

Kuluma söyle;
Başkasından el çeksin de bana hakkıyla ibadette bulunsun!

De ki:
Bizden başka her şeyi at yere;
Attıktan sonra da kır, geçir!

Hepsini kırdın, birbirine geçirdin mi yak yandır;
Günün birinde de külünü bir yere topla.

Bütün külleri saç dağıt!
Gayret eliyle namı nişanı kalmasın.

Böyle yaptın mı dilediğin şey artık o külden meydana çıkar.

Yok;
Böyle olmaz da herhangi bir şey, seni cennetle, huriyle oyalarsa iyice bil ki o, seni kendisinden uzaklaştırmıştır.

                                      ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                        ***
Yaren,

İsteyin vereyim diyen Tanrı önce kendisinin istenmesini istiyor, bekliyor.

Sen Tanrı’yı istersen gönlünde oluşmuş dileklerin en hayırlısı olarak verileceğini açıkça belirtiyor.

Sabırla Tanrı’nın kendisini istemelisin.
Az değerli şeylere fazla önem vermemelisin.

Tanrı’nın sana verdiklerini yeterli görmeyip hala istek peşinde isen Tanrı istediklerini verir ama seni kendinden uzaklaştırır.

Pis bir dilenci gibi olursun.

RAVLİ KULLUK yaz Google den oku.
                                            *

RAVLİ

Popüler Yayınlar