24 Kasım 2012 Cumartesi

SULTANLIK

Dini temiz, doğru yolda yürür bir adam vardı.
Bir gece rüyasında Sultan Mahmut’u gördü.

Dedi ki.
“ Ey zamanı iyilikle geçen padişah, ebediyet yurdunda halin nasıl?

Sultan Mahmut dedi ki:
“ Bırak, yüreğimin kanını dökme, sus, burası padişahlık yeri değil, kalk oradan!

Padişahlığım, bir sanıdan ibaretti, yanlış bir şeydi zaten.
Bir avuç kokmuş toprağa padişahlık mı yaraşır?

Âlemin padişahı Tanrı’dır; padişahlık ona layıktır.
Kendi acizliğimi, şaşkınlığımı görünce padişahlığımdan utanıyorum.

Sen de beni çağıracaksın, a aklı dağınık diye çağır; padişah diye çağırma.
Padişah odur, onun huzurunda bana padişah deme!

Saltanat onundur,
Keşki ben, yerlerde sürünseydim.

Keşki dünyada bir yoksul olsaydım…
Keşki makamlara erişeceğime yüzlerce kuyuya düşseydim.

Keşki padişah olacağıma bir süprüntücü olaydım.

Tekrar dünyaya gelme imkânı bulsam padişahlık yapmak şöyle dursun, hamam külhanını yakar, külhancı Mahmut diye anılırdım!

Şimdi hiçbir şeyim yok…
Kurtulma imkânımda bulunmuyor…

Öyle olduğu halde;
YAPTIĞIM ŞEYLERİ BİRBİR SORUYORLAR, HESAP EDİYORLAR!

O Hüma (talih) kuşunun kolu kanadı kurusun…
O, bana gölge saldı da padişah oldum!

                              ***
MANTIK AL- TAYR 1 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M.E.B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                               ***
Yaren,

Dünya padişahlığı, mevki, makam elde etmek için uğraşma.
Yaptığın her şeyden hesap sorulacaksın.

Yorma, zorlama kendini meşhur olacağım diye.
Seni gurura yönlendirecek bu isteklerden sıyrıl.

Ama sana bu konuda düşen bir hizmet verilirse canla, başla çalışmalısın.
Çünkü Tanrı yardımı seninle birlikte olacaktır.

Asla bu görevden kaçma, çünkü kötü birisine imkân vermemelisin.

                                   ***
RAVLİ

Popüler Yayınlar