25 Kasım 2012 Pazar

SENİ İSTERİM

Ebu Ali Rüdbari, ölüm çağında dedi ki:

Bekliyorum;
Bekleye-bekleye canım dudağıma geldi.

Bütün gök kapılarını açtılar;
Cennete benim için bir makam (yer) hazırladılar.

 Güzel sesli huriler, bülbüller gibi
“ Ey âşık, gel”
Diye ötüşmeye koyuldular.

Diyorlar ki:
“Şükret, neşelenerek sallana-sallana gel…
Çünkü böyle bir makamı hiç kimsecikler görmemiştir!”

Bunların hepsi de Tanrı’nın lütufları, nimetleri.
Ama canım bunlara razı olmuyor.

Diyorum ki:
Benim bunlarla ne işim var?
Bunlar için mi uzun bir ömür bekleyip durdum?

Ben yeni istekli değilim ki aşırı isteğe kapılanlar gibi azıcık bir para karşılığında başımı yere dikeyim!
(Az bir menfaatim için boynumu bükeyim)

Aşkın, canımla karışmış, birleşmiştir;
Ben burada ne cehennem bilirim artık, ne cennet!

Beni yakıp yandırsan,
Kül haline getirsen yine senden başkasını istemem;

Senden başkası derdime derman olamaz.
Ben, yalnız seni bilir, seni tanırım.

Senden başka ne din bilirim, ne küfür!
Sen, benden vazgeçsen bile ben, bundan vazgeçmem!

Ben seni isterim, seni bilirim;
Canıma sen gereksin;

Canım senindir!
Bütün âlemde muradım, ancak sensin;

Bu cihanım da sensin benim, o cihanım da!
Bir an olsun, bu âşık’ın muradını ver;

Bir nefesçik benimle hemdem (sıkı-fıkı arkadaş) ol!
Eğer, canım, bir kıl ucu kadar senden baş çekerse,

Ayrılırsa dilediğini yap,
Razıyım.

                                      ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                         *****

Ebu Ali yy-i Rüdbari, aslen İranlıdır.

938 de vefat etmiştir.

                                             *
Yaren,

O kadar ibadet ediyorsun, peki ne için hele bir söyle!

Yaren Tanrı imkânlarını değil de kendisini sevmelisin, beraber olma amacında olmalısın.

Senin kendisini istemende samimi olup olmadığın imtihan edilir.
Her ne gelirse gelsin başına bu istekten vazgeçme.

Bir şey isteyecek kişi, isteyeceği şeyin ne olduğunu bilmesi, elbette iyidir.
Bir şey isteyeceksen Tanrı’yı iste!

Tanrı’dan haberi olan onun verdiklerine kanıp aldanıp onu istemekten vazgeçmez.

Tanrı sana hile yapar, rüşvet verir, başına dertler açar, oyalanman için bir şeyler verir,

Sakın bunlara dalıp da isteğinden vazgeçme!
Eğer bilsen…

Âlemde ondan daha iyi ne var ki, ondan onu isteyeceksin.

                                             *
RAVLİ

Popüler Yayınlar