13 Kasım 2012 Salı

KÖPEK VE EŞEK HİKÂYESİ

Hayvanların çıkardığı seslerin ne anlama geldiğini anlayan adam, bir gün köy yolunda yürüyormuş.

Anıran bir eşek ile ona deli gibi havlayan köpek ile karşılaşıyor.
Biraz yaklaşınca, seslerin anlamını çözmüş.

Köpek:” Ben senden tavşanlar ve kemiklerle ilgili bir şey söylemeni beklerken, sen çimen ve otlardan bahsediyorsun; sıkılıyorum” diyormuş.

Bunu anlayan adam kendine tutamamış
” Oysa kuru ot da, et görevi görür” demiş.

İki hayvan da ona dönmüş.
Köpek şiddetle havlamış ve eşek hiç düşünmeden tepmiş adamı.

Sonra ikisi, tartışmalarına devam etmişler.

                                     ***

 MEVLANA VE GİZEMLİ SUFİ BİLGELİK HİKÂYELERİ.
IDRIES SHAH.
ÇEV. MERVE DUYGUN. 2009
BUTİK YAYINCILIK VE KİŞİSEL GELİŞİM HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.YAYINI
 (Bu kitabı temin ederek evinde bulundurmanı önemle tavsiye ederim)                                                   
                                                  
                                         ***
Yaren,

Aklı az olan veya olmayanın sözünde anlam ararsan ve gerçeği
Bilsinler diye karışırsan sert tepki görürsün.

Onlar için anlam, mana, öz, zamanı değerlendirmek gibi değerleri ve endişeleri yoktur.

Kendi düşüncelerini, kararlarını karşısındakine söyler.
Bir çeşit sesli düşünmedir.

Tercih ettiği kişi de bu işle ilgisi olmayandır.
Sırrının bilinmesini ve karışılmasını istemez.

Ey yaren sana bizzat sormadan iyilik adına diye lafa karışma.
Onlar bil ki doğru arayışı içinde değildir.

Lafı duyacağın tonda söylerler ki tuzaktır bu.
Bu tuzağa düşersen seni araya alıp biri ısırır, diğeri tekme atarak incitirler.

Hatta öyle bir bakışla bakarlar ki biz birbirimizle kavga etmeye doğru sürükleniyoruz, sen işe karışta engel ol manasınadır.

Sakın aldanma.
Tantanacılar diye cep soygunu yapanı duydun mu?

Anlatayım.
Sende para olduğunu ve hangi cebinde olduğunu tespit ederler.

Biri koşarak önüne geçer diğeri de önünde onu yakalar yumruk yumruğa ve küfürleşmelerle birbirine girerler.

Sen bu ikisinin arasında kalırsın kendiliğinden ayırmaya çalışırsın.
Hatta biz kardeşiz sen karıma diye de seni azarlarlar.

Bu kargaşa içinde kavga biter ve giderler.
Senin cüzdanında bu kargaşa içinde ceplerine girmiştir.

 Yaren sen selametle yoluna devam etmeye bak, macera arayanlar çoktur, onlara bırak bu işleri. Bizim yolumuz öyle uzun ki bir an bile durmak zaman kaybıdır.

Bazı gerçeklere ulaşmak için birkaç kişinin ömrü kadar hayat yaşamak, deneyiminde olmak gerekir.
Bu imkânsızdır.

Ancak önerilen evliyalardan birine gönül bağlarsan, yani sever ve sözlerini doğru kabul edersen, saygı duyarsan sana zahmetsizce bu gerçekleri öğretirler.

Yaren konuşmak bende istiyorum.
Güzel topladığım bilgilerden vereyim,

Onların öykülerini dinleyeyim istiyorum ama kime yaklaşsam

BEN şunu aldım,
BEN şunu yaptım

BEN,
BEN,

BEN,
BEN diye başlıyor ama BENLİĞİ bir türlü bitmiyor.
Sen demiyor.

Mevlana Hazretlerinin “ Huyumuz susmak oldu” sözünü hatırlıyoruz ve vermek istediği anlamı anlıyoruz.

Sus yoluna devam et, kendi ayarımızı daha ileride bulacağız.

Birinci görevimiz kendimizi düzeltmek, daha kendimizi düzeltemedik ki başkasını düzeltelim.

Köpek ve eşek figürünün bu hikâyede verilmesi her ikisinin sesinin de hoş olmamasındandır.

Hoş, güzel, anlatan ve dinleyenden mahrum olmak kendine haksızlık etmektir.

                                 *
RAVLİ
 
 


 

Popüler Yayınlar