İSTEK vadisinden sonra,
AŞK vadisine sonra,
MARİFET vadisine sonra,
İSTİĞNA (tok gözlülük)
vadisine sonra,
TEVHİT vadisine sonra,
HAYRET vadisine şimdi de
FAKRU FENA vadisine geldik.
Bu vadide her şeyi unutuşun,
sağırlığın, dilsizliğin, hayranlığın ta kendisidir.
Yüz binlerce ebedi sandığın
gölge, bir de bakarsın ki güneşin bir ışığıyla kayboluvermiş!
(Kalıcı sandığın gerçekte
gölge gibi ışıkta kolayca kaybolacağını anlar, görür ve bunun gerçek değerine
ulaşırsın)
Tüm denizlerin yükseldiği
zaman nakşedilen (incelikle işlenmiş olan) hiçbir şeyin yerinde durmasına imkân
mı var?
Dünya ve ahret; bir nakıştan
ibarettir.
Kim hayır, böyle değildir
derse bu söz saçma ve boşuna söylenmiş bir sözdür ancak!
Kim bu büyük denizde
kaybolursa kaybolur ama huzura, istirahata de erer.
Zaten gönül, bu huzur
denizinde kaybolup yok olmadan başka bir şey elde edemez!
Kaybolduktan sonra tekrar
sana bir varlık verirlerse Tanrı sanatlarını görerek bir göz de ihsan ederler,
bir hayli sırlara erersin.
Pişkin ve tecrübe sahibi
yolcularla yiğit erler, bir kere bu dert meydanına daldılar mı?
Daha ilk adımda kaybolup
giderler.
Bundan sonra artık ne fayda?
Bir ikinci adımı kimse atamaz
ki!
Fakat herkes, ilk adımda
kaybolup giderse onlar adam bile olsalar sen onları cansız say!
Ödağacıyla odun, bir ateşe
atıldı mı ikisi de yanar, kül olur.
Görünüşte ikisi de bütündür,
ikisi de birbirinin aynı olmuştur.
Fakat sıfat bakımından
aralarında bir hayli fark var!
Pis, murdar birisi, denize
dalar, kaybolursa o, yine aşağılık bir halde kendi sıfatlarında kala kalır.
Fakat temiz bir er, bu denize
daldı da varlığı kalmadı mı, ?
Hareketi, denizin hareketi
olur.
Çünkü o aradan kalkmıştır,
ortada tertemiz deniz kalmıştır.
O hem yoktur, hem de vardır.
Bu nasıl olur ki?
İşte bu hal, aklın hayalinden
de dışarıdadır.
***
MANTIK AL- TAYR 2
Feridüddin-i ATTAR
İslam klasikleri. M. E. B.
2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)
***
Konuyu daha iyi anlamak için:
Konuyu daha iyi anlamak için:
RAVLİ VARLIK TERKİ
RAVLİ KENDİNİ KENDİN KURTAR
RAVLİ HABER GETİRMEK
RAVLİ AŞK GİYSİSİNİ NASIL GİYERSİN
RAVLİ YOKLUKTA KAYBOLMAK
RAVLİ NASIL BİR YOL yazarak
Googleden okumalısın.
Yaren;
Maddeye bağlı olan düşünce
yapısından çıkıp manaya ait duyuş, düşünüş ve değerlendirmeler yapmak denize
dalmak tabiri kullanılır.
Çok geniş bir alan ve
derinlemesine olması, fırtınalar, dalgalar, gel-git olması mana âleminin büyüklüğü
ve çeşitliliği ile olan olayları anlaman için deniz misal olarak verilmiştir.
Manaya yönelerek bu uğraşıyı
yapanlar huzur ve istirahata ulaşırlar.
Pis, murdar birisi, mana âlemine
dalar, kaybolursa o, yine aşağılık bir halde kendi sıfatlarında kala kalır.
Beklediği faydayı sağlayamaz.
İlle de temiz bir er olarak
bu alana girmelisin.
Ey yaren; Allah’a tövbe et,
kul hakkını öde, yaptıkların fenalıkları hatırlayarak bilincine vararak pişman
ol ki bu alandan faydalan.
Bu alanına giren pis ve kirli
olursa öyle tuzaklar kurulur ki şaşırarak hakikate varamaz.
Kendini görmeyen er, kendi
çıkarını düşünmez, taraftar olmaktan vazgeçmiştir ve doğru olanı yapan biri
olmuştur.
Bu durumda birliğe (tevhit)
ulaşmıştır.
*
Kirli insanlar bir damla bu
denizden öğrendiklerini satmaya çalışmaktadır.Kozmoz’a ulaşmak.
Evrenle bütünleşmek.
Mirvanaya ulaşmak
Gibi isim değiştirerek
taraftar toplamaya ve bu taraftarlarını maddi çıkarları için kullanmak için
kandırmaya çalışıyorlar.
Yani insanı şaşırtıyorlar.
Bu söz edilen yaklaşımları
temelsiz ve metotsuz olduğundan magazin konuşmasından öteye gitmez.
*
Mesnevi’de geniş açılımını
bulabilirsin.Ama yaren az daha bekle.
Birkaç hikâye daha kaldı.
Remz dediğimiz işaretleri
oldukça çok açıkladım.
Ama açıklayamadığım kişiye
özel remizleri Attar hazretlerinden sonra Mevlana hazretleriyle yapacağın maneviyat
yolculuğunda öğreneceksin ama kelimelerle anlatamayacaksın.
Çünkü manayı anlatmaya
kelimeler asla yetmez, yaşayarak öğreneceksin.
İlle de yaşamalısın.
Yalvar yakar ne yaparsan yap
yaşamaya çalış.
Bu zamana kadar başkalarının
yönlendirmesiyle bir şeyler sahibi olmuşsundur muhakkak.
Ancak huzur ve mutluluğu
yakaladığını sanmıyorum.
Görüyorum ki çok kişi problemler
karşısında perişan oluyorlar.
İntihar edenlerin ve
kendilerinin yakın çevrelerinin bu yoldan haberi olmadığını görüyoruz.
Neden böyle oluyor dediğimiz
de, gerçeği aramamış olduklarını görüyoruz.
Göz boyayan doğruları aklın
kabul etse de kalbin kabul etmediğinden bir türlü huzuru bulamazsın.
Bunca zamandır görünmeyen
âlemi yeterince tanıdığını sanmıyorum.
Artık inançla yolculuk yapma
vaktin geldi.
Bunca zamandır neleri
kaçırdığını bir bilsen Mevlana gibi boşa geçirdiğin zaman için AH - VAH çekersin.
SADE BİR YAŞAMIN NİMETİNİ
BİLECEK KADAR AKLIN VARSA, SENİN DİKKATİNE SUNULAN BU BİLGİLERİ CİDDİYE
ALIRSIN.
*
RAVLİ