Bolca kazanç sağlayacak su
akışını zorba biri baraj yaparak kestiği ve kendi arazisine akıttığı için engellemiş.
Büyük oğlan kanalı açıyormuş,
zorba gelip hemen kapatıyormuş. Küçüklerin gücü daha yokmuş.
Büyük oğlan bakmış ki iş
böyle olmayacak, gurbete çıkıp para kazanayım diye gurbete gitmiş. Kazanmaya
başlamış.
Kardeşlerinin hazır parayla
geçinmesine alışmasınlar istiyor. Parayı tanıdık tüccarlarla göndermiş. Ama
tüccarlara tembih etmiş “. Küçük işler yaptırarak bu parayı onlara verin” diye hep
göndermiş.
Yıllar sonra, ağabeyin eve
dönme vakti gelmiş. Eve dönüp ailesinin karşısına çıktığında, kardeşlerden biri
tanımış onu.
Ama tereddüt etmiş başlamış
sorular sormaya. Bir türlü ikna olmamışlar.
Büyük kardeş ağabeyleri
olduğunu ispat etmek için deliller sunsa da diğer dört kardeş kabul etmemişler.
Bunların bulunduğu yere
tüccarları ağabey gönderiyordu. Şimdi burada olduğuna göre gelen de olmayınca kardeşler
başka yerde çalışmak mecburiyetinde kalıyorlar.
O yörenin zengininin işçisi
oluyorlar.
Derken zorba ölüyor. Zorbanın
askerleri de dağılıyorlar. Ağabey bölgenin yeşillik eski halini bildiği için “
bakın burada baraj var”. Bunu kullanalım “” Bir araya gelip bu topraklara sahiplenelim,
buralara yeşillik ve mutluluk getirelim “ diyor.
Dört kardeşte çeşitli
bahanelerle ağabeylerinin önerisine katılmamışlar. Hep birbirleri ile münakaşa
etmiş durmuşlar.
Derken başka bir zorba
gelmiş. Bakmış ki sahipsiz baraj var el koymuş. Bakımsız toprakları kolaylıkla
elde etmiş.
Parasız kardeşleri de kendine
işçi yapmış.
Ve kardeşler hala
tartışıyorlar. Artık zorbayı durdurmaları da pek olası gözükmüyor.
***
MEVLANA VE GİZEMLİ SUFİ BİLGELİK HİKÂYELERİ.
IDRIES SHAH.
ÇEV. MERVE DUYGUN. 2009 BUTİK
YAYINCILIK VE KİŞİSEL GELİŞİM HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.YAYINI
(Bu kitabı temin ederek evinde bulundurmanı
önemle tavsiye ederim)
***
Yaren,
Her insan kendine gelenin
GERÇEK KAYNAĞINI anlayamaz, kavrayamaz. O ancak en son veren eli bilir.
Daha doğrusu kafa yormaz.
Gelmiş mi şükür der hemen rahatlık alanına geçer.
Gerçek kaynağı algılamak
için:
İçindeki yapıcı ve sağlıklı
gelişme isteğini harekete geçirmelisin ve yararlanma isteğini sıcak tutmalısın.
Dileklerini gerçekleştirmek
için hayatın gerçekleri üzerinden gözlemlemelisin ve bu yoldan ilerlemeye
çalışmalısın.
Çabuk ve az emekle elde etmek
isteğin seni hedefe kadar götürecek sabırla desteklenmediği için, yarı yolda
bıkkınlık gelir ve vazgeçirtir.
Çevrenin bu konuda
yargılarını, dileklerini öğrenmelisin. Sana yardımcı olabileceği gibi engel de
olabileceğinden daima hesaba katacak bilinçte olmalısın.
Gerçeklerle yüzleşmekten
çekinmeden, hastalık, düş, bahane uydurma davranışlara sığınmadan yolunda yavaş
da olsa gitmeye devam etmelisin.
Gerçekleri değiştirmeden,
uydurmadan, abartmadan, peşin yargılar oluşturmadan olduğu gibi tanımlamalısın.
İhtiyacın ve isteğin gerçekçi
olmalı.
Çözüm diye yaptığın eylemlerin
gerçekler karşısında işe yarayıp yaramadığını daima sınamalısın, olumlu sonuç
bulana kadar devam etmelisin.
*
Kısır iç çekişmelerle uğraşıp
görüş alanını köreltip daraltacağına, işbirliği ile yeni imkânlardan yararlanma
yolları aramak daha iyidir.
Kişilik sorunlarını çabuk
aşmalısın, Ben sen kavgası pozitif tüm enerjini boşuna harcar. Dikkatini kendi işine
yöneltmelisin.
*
İç güç dengesi hemen
kurulmalı, lider ve lidere boyun eğenler çabuk yeni rollerini
benimsemelilerdir.
*
Bir kişiden fazla kişi ile
beraberlik varsa, bir kişi lider olur, diğeri ona uyar. Eğer eşitlik varsa
sırayla biri lider olmalı, diğeri liderin emrine uymalıdır. Her kafadan bir ses
gelen birliktelikten bir şey elde edilmez.
*
Allah iş kaygısı versin.
Allah doğru yoldan ayırmasın.
Allah dilek ve isteklerimize
ulaşmak için sabır ve güç versin.
Âmin.
RAVLİ