9 Kasım 2012 Cuma

AT ARABASI

İnsanla ilgili çalışmalarda üç bilim dalı vardır.

Birincisi: SIRADAN BİLGİNİN BİLİMİDİR.

İkincisi: SIRA DIŞI İÇSEL DURUMLAR BİLİMİ.

Üçüncüsü: DOĞRU GERÇEKLİK BİLİMİDİR

 

Doğru gerçeklik bilimi olmadan diğer iki bilimden gerekli fayda sağlanamaz.

Sadece içsel bilgi ile sıradan bilgi ayrı gözükmesine rağmen, doğru gerçeklik biliminin formlardaki yansımalarıdır.

 

İyi anlamamız için şu misalden gidelim:

Bir at arabası sürücüsünü hayal edin. Atın çektiği aracında oturuyor, kendi kendini yönlendiriyor.

ZEKÂ araçtır, nerede olduğumuzu düşündüğümüz ve ne yaptığımızı belirleyen formun içindeki dış etken.

ARAÇ, atın ve insanın işlev görmesini sağlar. Bu bizim, dış şekil ya da formüldür.

AT, motive edici güçtür. Bir “duygu hali” ya da diğer güç dediğimiz enerjidir. Arabanın ilerlemesi için bu gereklidir.

ADAM, diğerlerinden üstün bir şekilde, durumun amacını ve olasılıklarını algılayan ve arabanın ilerlemesini ve hedefine ulaşmasını sağlayan kişidir.

 

At, araba ve adam, kendi başlarına göre fonksiyonlarını yeterince yerine getirir.

Ama bizim at arabasının hareketi dediğimiz kombine işlev, üçü de birbirine DOĞRU BAĞLI OLMADIKÇA, gerçekleşemez.

 

Sadece “insan” gerçek benlik bu üç elementin birbiriyle ilişkisini ve birbirine ihtiyacını bilir.

 

Sufiler arasında, BÜYÜK ÇALIŞMA, bu üç unsurun bir araya gelmesidir.

 

Çok fazla insanla,

Çok uygunsuz at ile

Çok hafif ya da ağır araba ile sonuca ulaşılamaz.

 

 

                                                       ***

 

 MEVLANA VE GİZEMLİ SUFİ BİLGELİK HİKÂYELERİ. IDRIES SHAH.

ÇEV. MERVE DUYGUN. 2009 BUTİK YAYINCILIK VE KİŞİSEL GELİŞİM HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.YAYINI

 (Bu kitabı temin ederek evinde bulundurmanı önemle tavsiye ederim)  

 

Yaren,                                                

Sıradan bilgi okul bilgisi olarak alırsın.

Sıra dışı içsel bilgiyi duygulandırıcı toplantılara katıldığın zaman alırsın. Kutsal günlerde anma törenlerinde, acizleştiğimiz durumlarda Tanrı’ya yalvarışta alabiliriz.

Doğru gerçeklik bilgisini özellikle manayı arayan çalışmalarda olursan alabilirsin.

 

Yaren benimle aynı yolda isen ve zevk alıyorsan sen de benim gibi gerçekliği arayansın. Gerçeklik yolu sonu olmayan bir yoldur. Önce kendi iç âlemine doğru, sonra Allah’a doğru, sonra Allah’la beraber olan bir yolculuktur. Allah bu yolu gösterdiği için şükürler olsun.

 

Topal bir karınca gayretli bir şekilde yolda giderken karşısına oturup dinlenen bir deve gelmiş. Deve alaycı bir şekilde karıncaya sormuş:

“ Yolculuk nereye?”

Karınca cevap vermiş:

“ Hacca gidiyorum”

Deve gülmüş ve demiş ki:

“ Hem adımların küçük, üstelik bacağın topal Kâbe’ye varman mümkün değil”

Karınca cevap vermiş:

“ Ben de biliyorum olsun, varamazsam bile hac yolunda ölürüm, bu da bana yeter” demiş.

Deve demiş ki:

“Mademki kararlısın. Bu kervan da Kâbe’ye gidiyor. Kılımın birine tutun da seni ben götüreyim “ demiş.

İşte bizim halemiz böyle yaren. Biz bu yolda gitmeye devam edeceğiz. İnşallah Allah yardım eder de bir kolaylık sağlarsa ulaşırız, vardığımız zamanda inşallah o kapı bize açılır. Allahtan umudumuzu hiç kesmedik.

 

Allah gerçeğinin arayışı yolunda olanlarda üstlük altlık yoktur. Geridedir, beraberdir, ileridedir ta ki ulaşana kadar.

 

Sıradan bilginin çoğu çer çöp dediğimiz işe yarayıp yaramadığı belli olmayan bilgilerdir. Bilgi kirliliği diye adlandırılan durumdur.

 

Sıra dışı içsel bilginin ruh, can, gönül, kalp, korkaklık, cesaret, iyilik, sevap, günah, cennet, cehennem konularını içerir. Gözle görünmeyen fakat etkilerini anladığımız tanımlardır.

 

Doğru gerçeklik bilimi diğer bilimleri kapsayarak günlük yaşantının dışında zaman ayırarak, zevk duyarak, sabırla arayış çalışmasında olan manayı arayanların yaptığı iştir.

 

Allah yolumuzu açık etsin. Âmin.

Allah, inşallah perdelerimizi kaldırır.
Âmin.

 RAVLİ

 

Popüler Yayınlar